Fint_Lite Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 ..ja her har jeg hørt mye rart. Har glemt å høre med legen. Men noen sier det er p.g.a det varme vannet, andre at det er p.g.a bobblene, andre p.g.a bakteriene MEN, på offentlige plasser er det jo ganske strenge regler om rensing og renhold av slike bobblebad nettop pga bakteriene, her er det nok værre med de som står i private hjem. Men om jeg da nå hadde havnet på et hotell som hadde badebasseng med bobblebad og jeg hadde sitti der i 10-15 min si jeg da er 27 uker på vei...hva skjer egentlig? Hva er egentlig rett med bobblebad og graviditet...noen bad har jeg sett skilt ved bobblebadet at gravide har ikke lov, men det står ikke hvorfor. Andre bad er det ikke skilt...hmm Hva er deres meninger rundt dette?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Det jeg har hørt er at det er pga det varme vannet. Vannet i boblebadet bør ikke være høyere enn din egen kroppstemperatur, for da kan den lille inni deg bli overopphetet. Om boblebadet blir rengjort og renset på riktig måte er det ingen fare med bakteriene. Dette må man passe seg for først når slimproppen faller ut (Jeg vet ikke så mye om denne slimproppen, hvor nært inntill fødsel den forsvinner, men så lenge den er der beskytter den mot all slags bakterier) Boblene kan neppe skade deg. Det eneste jeg gjør er å dempe trykket i det området jeg selv sitter, men det er av andre grunner. Jeg er i min 23.uke og har tatt boblebad flere ganger i uken gjennom hele svangerskapet. Jeg er i fin form, har ikke hatt noen plager, ingen blødninger, og den lilel inni meg koser seg og er i full blomst. Det er bare deilig med et varmt bad for en sliten kropp.
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 sikkert dumt spm men hvordan blir det med et vanlig varmt bad hvis det er snakk om at man må være obs med boblebad pga det varme badet? Jeg sliter med bekkenløsning og må innrømme at jeg veldig ofte tar meg et VARMT bad på kveldstid, syns det hjelper veldig Hoho- ser jo ut som en rød hummer når jeg kommer opp... men hele magen er jo ikke under vann hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Et varmt bad er bare godt for kroppen, men jeg tror ikke du klarer å få det opp i mot 40 grader uansett. Så da er du jo trygg.
Fint_Lite Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 for det er vanntempaeratur oppmot 40 grader som blir for varmt...men det tror jeg ikke så mange holder ut i lengden heller?... men med eller uten bobbler har ingenting å si...bare vann temperaturen da?...!
PogT med septemberprins :o) Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 "Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre, eller få kjæresten din til å massere deg med en god olje. " Hentet fra http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_27_og_fosterets_uke_25_kroppen_er_naa_stoerre_enn_hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå