Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags utredning hadde deres mann?

Min samboer leverte sædprøve og tok noen blodprøver.

Da det ble påvist dårlig sædkvalitet, så ble det ikke noe videre utredning på hva som var galt, som f.eks tette sædledere.

Er det ikke litt rart at mannen ikke får mer utredning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva som gjør kvaliteten dårlig.

Mannen min har nedsatt kvalitet pga antistoffer,så de tilsatte et stoff til svømmerne før befruktning.Det gjorde susen;-)

Men hvis de ikke vil gjøre noe der dere hører til går det jo an å få hjelp til dette andre steder.

Er en lege som er kjent for å ha peiling på det,husker ikke hva han heter,men spørr noen andre her inne.

Lykke til!

Skrevet

Ken Purvis ved Andrologisk Senter i Oslo er "guruen" på dette området, det er nok ham dollypopp mener.

Skrevet

Vi fikk aldri vite av den offentlige klinikken hva som kunne forårsake den dårlige kvaliteten.

Vi har fått kjennskap med Purvis nå, etter 3 forsøk.

Han kunne fortelle oss at min kjære har en tett sædleder.

Håper Purvis kan hjelpe min samboer, før vi går igang med private forsøk.

Synes det er synd at offentlige klinikker ikke sender pasienter med nedsatt sædkvalitet til Purvis.

Som Purvis sa til oss, han ble ignorert av klinikker for barnløse, både de offentlige og da private.

Skrevet

Hei,

ser at du har skrevet et annet innlegg om private klinikker på Østlandet. Min mann var også hos Purvis og fikk høre at hadde tett sædleder. Vi ble satt på Pergo-regime begge to (!) med beskjed om å ikke ha samleie mer enn hver 5. til 6. dag. Vi prøvde det en stund uten hell og endte opp med IVF på Aleris i Oslo (som jeg forøvrig varmt vil anbefale).

Legen som vi brukte der, dr. Magnus, hadde ikke tro på Purvis i det hele tatt men mente at stort sett alle menn som kom til Aleris først hadde vært hos Purvis og fått "påvist" tette sædledere. På ultralyd av mannen min på Aleris konkluderte Magnus med at det var et uforklarlig tilfelle av for liten sædproduksjon. Og han ristet bare oppgitt på hodet over Purvis´ samleieregime, han mente bare at det tvert imot gjorde sjansen for å bli gravid mindre, og at det kun kunne være ugunstig å få utløsning mer enn 3-4 ganger om dagen ;)

... Det høres ut som Purvis har innsikt i dette selv, at han blir ignorert.. Virker som om ekspertene strides iallefall!

Det er sikkert mange som har fått hjelp av Purvis, men vi ble først gravide etter å ha vært hos dr. Magnus.

Masse lykke til!!!

Skrevet

Synd det ikke hjalp på dere.

Vi spurte på Riksen om det finnes noen spseialister som hjelpen menn med dårlig sædkvalitet. Legen svarte nei. Men da viste vi at legen ikke snakket sant, for vi hadde da kjennskap til Purvis.

Heldigvis er det mange fastleger som opplyser om Purvis. Det gjorde vår, men det var først etter at vi hadde fått vite om han via nettet. Men vår fastlege har ikke vært med oss gjennom alle 3 forsøkene. Det er ikke hun som henviste oss når vi ikke ble gravide på egenhånd.

Etter at jeg skrev innlegget her, så har jeg lest om Purvis på nettet. Mange gode tilbakemeldinger. Jeg kontaktet ei jeg vet har vært hos Purvis og mannen hennes fikk tablettet. Resultatet ble en liten baby. Så det er håp.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...