Gå til innhold

hjelp....babyen min er forkjøla.Men nå har han fått så rar stemme og feber..hoster litt også

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med det??

Har vært forkjøla i romjula, trodde han var på bedringens vei nå. Men nå har han altså feber og en tydelig forandring på stemmen, blitt dypere og hesere liksom... er redd falsk krupp.. hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan høres ut som falsk krupp. Blir han veldig tett og hvinete i pusten så kle på han og ta han med ut, eller damp opp badet og vær der inne med han. Min lille på 7 mnd har det nå, og vi har åpen retur til barneavd hvis han blir for tett og skulle ha behov for inhalasjoner...

Skrevet

takker for svar... bør jeg ta ham med til legen imorgen tror du? Sånn for sikkerhets skyld eller har ikke det noe for seg? (altså hvis han puster noenlunde greit)

Skrevet

Hvor gammel er han? Hvor lenge har han hatt feber, hvor høy, og hvordan er allmentilstanden hans?

Så lenge du har kontroll på feberen og han puster bra og allmenntilstanden er bra, så kan du kanskje drøye med å ta han til legen. Mest sannsynlig er det en virusinfekjson i halsen hans som kroppen hans må jobbe med selv, men det kan jo også være bakterielt og at han trenger antibiotikabehandling for å bli kvitt det. Er du i tvil så er det bare å ringe til legevakten, når som helst, og de gir deg råd der. De skal ikke gå med feber for lenge, men babyer og barn tåler feber bedre enn voksne. Feber er jo ikke en sykdom i seg selv, men tegn på at det er noe rusk-rask i kroppen som ikke skal være der.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men i Halden går det noe som kalles RS-virus. Dette kan være alvorlig hos små barn. Symtomer er rennede nese, nysing, feber, hoste og vanskligheter for å puste. Jeg synes du burde ringt legevakten og hørt med de. Bedre å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...