Gå til innhold

Angst for KS etter å kjent skalpellen forrige KS

Anbefalte innlegg

Pga fødselsangst fvikk jeg innvilget KS med mitt første barn. Nå venter jeg nr 2, og fødselsangsten er like sterk, så KS har blitt innvilget på nytt. Under mitt første KS gikk ikke alt som planlagt. Spinalbedøvelsen virket ikke ordentlig, noe som førte til at de begynte å skjære i meg før jeg var skikkelig bedøvet. Det ble en fryktelig dramatikk på operasjonsstua. Jeg hylte og sto nærmest i bro (hadde full førlighet i beina hele veien), min mann ble kastet ut og jeg ble lagt i narkose. Nå har jeg selvsagt helt panikk for at det skal skje igjen. Jeg vet at de som skal gjøre KS vil være klar over min tidligere opplevelse, slik at dte helt sikkert ikke vil skje igjen...men jeg er redd jeg får panikk bare jeg kjenner at de holder på å snitte der nede. Selv om man ikke skal kjenne smerter, så mister man jo ikke følsomheten.

Noen som har erfaringer å dele med seg, dvs som kan berolige meg med at dere ikke kjente at "nå snitter de"? Det er bare selve snittet jeg er redd for, ikke at de tar ut babyen, syr etc.

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt noen KS selv, men skal nå inn å ha ett pga foreliggende morkake. Jeg har tenkt på det du skriver selv, at det må være en veldig ubehagelig følelse, men jeg vet jo ikke hva jeg går til og er vel i og for seg glad for det! Men, man blir vel aldri sååå dopet med spinal bedøvelse at man ikke kjenner noe som helst etter som jeg har skjønt? Man kjenner vel at de tar på deg osv. Kan du be om narkose da? Da er du jo helt borte vekk.... Kanskje du kan be legene "lure" deg, eller få noen til å ta på magen din ett annet sted eller distrahere deg i den korte tiden de setter snittet? Ikke vet jeg, høres kanskje litt dumt ut, men det kan jo funke.

jeg liker regelen "det enkleste er ofte det beste"!

Masse lykke til;)

Skrekk og gru - for en opplevelse du må ha hatt...

Jeg kan "berolige" med at jeg ikke kjente noen ting til snittet, sying eller annet som foregikk i mageregionen. Det eneste jeg merket var akkurat da de tok ut babyen, for da tok de i så hele jeg ristet :) Men operasjon? Nei, den merket jeg ikke noe til.

Huff, for en fryktelig opplevelse! Ikke rart du er redd!!

Jeg kjente i alle fall ikke noe som helst. Overhode ingen ting. Jeg hadde faktisk fått litt i overkant mye spinalbedøvelse, slik at armene mine var i ferd med å dovne bort, også. Legen sa på forhånd at jeg kunne kjenne at det romsterte i magen min når de tok ut barnet, men jeg kjente ikke det, heller. Derfor var jeg veldig overrasket da de sa barnet var ute - og jeg hadde ikke kjent noe som helst...

Lykke til! Fortell om opplevelsen, det skal nok VELDIG mye til at dette skjer igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...