mastermind Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Snuppa er 9 mnd og vi ammer morgen og kveld, og så skjer det en og annen gang at hun får et par super om hun er ekstremt overtrøtt og ikke klarer sovne på ettermiddagen. Nå har hun begynt å bite så mye, så tror det nærmer seg slutten. Når slutta du, eller har du tenkt å slutte?
Mumi trollet Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Gutten min fikk sin første mat når han var 4 mnd men fikk bryst hele døgnet til han var 10 mnd, fikk morgen og kveld til han var 1 år og bare morgen til han var 14 mnd. Slutta fordi jeg var gravid igjen og ville venne han av en stund før neste kom.4 mnd før fødsel...Fikk flaske med vann som trøst da...
Hanne.. Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Har lyst til å amme så lenge som mulig, men maks to år da.. Men bare hvis det blir sånn av seg selv. Ønsker snuppa å slutte skal jeg for all del ikke presse henne, men elsker amminga så langt.. Lillejenta er 7 mnd nå, og hun er en skikkelig puppe jente!
2 fine små Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Her er mini blitt godt 5 mnd, og jeg fullammer enda. Ga noen smaksprøver på mat to dager, men det hadde ikke så mye for seg. Tenker jeg ammer fullt så lenge det går, men presser ikke. Synes det er flott å ha gjort det så langt. Når vi begynner med mat, så tenker jeg at jeg holder oppe melkeproduksjonen med å pumpe meg litt, evt gi til sykehus dersom jeg kvalifiserer, og så gir jeg barnet mitt 3-4 ganger i døgnet til hun ikke vil ha lenger. Men jeg ser ikke for meg å amme mer enn et år, evt litt kveldspupp eller noe til hun blir 1,5 år, men det skal godt gjøres. Er mer ambisiøs mens det står på jeg da, og når det er slutt, så er det slutt. Forrige gang fullammet jeg til ca 5, så begynte jeg med MME litt og mat, og holdt ikke oppe produksjonen til at det ble mer enn et eller to små super i døgnet fra 8-10 mnd. Men greit nok det, glad jeg har ammet i det hele tatt. Ser for meg at jeg slutter når jeg begynner på jobb også, og det er etter ca et år.
Isabella12 Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Var også veldig ambisiøs og hadde tenkt til å holde på minst et år, men nå er han ni måneder og totalt uinterresert. Får i seg noen slurker hver kveld. Så da er det vel snart slutt...
Gjest mphs Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Første ammet jeg i litt over ett år. Andre er nå ca.9,5 mnd og ammes mye enda.
Grillet kylling Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Jeg tenker å slutte med all amming unntatt natt amming når jeg skal ut i jobb. Mini er da 10 mnd.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Ammet til hun var 21 mnd. Da var jeg gravid og kvalm igjen...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Gutten vår er 10 mnd og får pupp morgen og kveld. Det er ikke så mye å hente, men han får en liten sup Spesielt om morgenen storkoser han seg med puppen, kan ligge lenge etter at det er tomt å bare kose seg.. Vet ikke helt når jeg skal sette strek.. Har hun nettop fått tenner eller noe? Mini beit en del i puppen da han nylig hadde fått tenner. Det blir liksom noe nytt å forholde seg til, de trenger litt tid på å venne seg til at de har noe mer enn bare gommer i munnen!
Katsi Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Fullammet eldste til 7 mnd, ammet i 14 mnd. Nr ble fullammet i 6 mnd, ammet i 15 mnd. Har holdt på å gi opp amminga allerede denne gang (snuppa er 6 uker) men har holdt ut og nå går det bedre så håper å fulllamme til 6 mnd og amme til hun er 1 år...
Helann og lillebror Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 10 mndr gammel og ammes 4 ganger på dagtid, nettopp sluttet med nattamming. Tenker at det nok er mest aktuelt å kutte ned til morgen og kveld når jeg begynner å jobbe igjen om en drøy måned. Men hvis hun er interessert, ammer jeg gjerne litt til hun er drøye året.
mastermind Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2009 Nei, fikk tennene da hun var 4 mnd. Nå ligger hun å biter og er rampete ved puppen, roer seg ikke. ligger og sparker med beina og vifter med hendene. Ser komisk ut
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 Tulla er 11 mndr og jeg ammer fortsatt morgen og kveld. Hun er veldig utålmodig på kvelden, da blir det bare et par minutter til hun begynner å reise seg for da vil hun så gjerne gjøre andre ting...(selvom hun da egentlig skal til sengs...). På morgenen går det fortsatt veldig fint, hun suger godt for hun holder i ca 3 timer på morgenpuppen, men når hun er mett reiser hun seg selv :-) Vet ikke helt hvor lenge jeg kommer til å amme. Tror det ikke er så lenge til jeg slutter med kveldspuppen...men er litt usikker, spesielt når hun er ekstra trøtt er det kos. Da kan hun suge en god stund til hun sovner..det er kos.
lille sprelle Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 Har ikke sluttet enda - snart 10 mnd. Synes ikke det er lenge å amme. Hun har masse tenner, men det går greit så lenge hun er sulten. Hun biter hvis hun er mett. jeg hadde i utg pkt tenkt til å slutte ved 12 mnd, men tror jeg skal fortsette noe lengre (valget skyltes tette melkeganger frem til 7 mnd...). Foreløpig får hun pupp til hvert måltid + at minst 2 måltider om dagen består av kun pupp. (hun får masse smaksprøver, men bare 2 måltider grøt om dagen) Har tenkt til å trappe ned det med hvert måltid slik at det blir et par måltider uten før hun er 1 år. (pappaen skal jo ha perm snart, og da er det jo naturlig å kutte på de måltidene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå