Gå til innhold

ganske spent ang ammin av nestemann.. tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt som blir 3 i august. når han var rundt 2 mnd fikk jeg fort mindre og mindre melk så jeg fikk ikke amma han lengre enn til han var 2 mnd.

er d noen muligheter for at man får mere melk til nestemann?

elr noen måte å hjelpe melkeproduksjonen på? jeg pompa å pompa sist tilfelle han spiste for lite til at produksjonen fortsatte. jeg brukte nesespray, men d hjalp ikke.

venter nestemann i slutten av juli å vil gjerne amme lengre enn sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan merket du at du fikk mindre melk? Veide du han før og etter et måltid? For når man har ammet i ca 2 mnd så kan det virke som om melken forsvinner, men det er bare det at det stabilerer seg og produksjonen blir mer eksakt.

Det beste tipset er å ikke stresse med ammingen, bare slapp av og ikke bekymre deg om å ha for lite melk. For stress kan føre til at melken minker..

Skrevet

merket d fordi han ikke ble like mett så jeg begynte å pumpe å gi flaske av å til for å være sikker på at han fikk nok. fikk pumpa ut rundt 60 fra hver å d ble mindre og mindre...

Skrevet

Pumpen får ikke ut i nærheten så mye som babyen får. Jeg får pumpet ut ca 60 ml tilsammen så stopper det helt, men babyen spiser mye mer og legger godt på seg så jeg vet jo at hun får i seg nok mat. Så pumpingen kan ikke vise hvor mye melk du har. Men 60 på hver er jo kjempe bra:) Men det du kan gjøre viss du merker at andremann også ikke er så fornøyd med puppen, er å amme litt ekstra mye om natten noen dager, så øker det produksjonen din:) Det er om natten man stimulerer melkeproduksjonen mest:)

Skrevet

okej, d skal jeg prøve:) takk for tips:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Godt å høre det er fler som har hatt det problemet. Jeg ammet som en gud og hun var ALDRI fornøyd. Da hun var 5 uker hadde hun kun lagt på seg 270 gram.

Fortsatte å amme og veide henne gjevnlig. Da hun var nesten 6 uker fikk jeg nok! Etter å ha hatt en baby som var i ro ca. 20 min etter et måltid for så å skrike i to timer etterpå, var jeg helt psykisk nede og orket ikke mer.

Fra den første flasken hennes med mme ble alt annerledes. For omtrent første gang la hun seg ned på brystet mitt og sovnet så godt.

HVis jeg la henne slik tidligere lå hun bare å vridde på hodet i søken etter puppen. Var helt forferdelig å føle at hun aldri var fornøyd.

Jeg har ingen tips å komme med, men skulle så gjerne også visst hvordan kunne økt mengden med melk så hun var fornøyd.

Skrevet

Jeg slet veldig med amminga med junior som nå blir tre, han la aldri ordentlig på seg, så han fikk flaske etter hver amming i seks mnd. Prøvde alt som var for å få han til å legge mer på seg/spise mer, men ingenting fungerte.

Når jeg skulle ha mini sa jeg til meg selv at hvis ikke jeg fikk til og han ikke la på seg som han skulle, skulle jeg gi meg og ikke slite meg helt ut. Men den som har lagt masse på seg og vært helt avhengig av puppen er mini på sju mnd.

Jeg tror at siden jeg så reativt avslappet på ammingen så fikk vi det godt til.

Så mitt råd er å ikke stresse med å tanke på ammingen, men ta det med ro og ta det som det kommer, det blir folk av de på mme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...