Gå til innhold

Hvor mange timer sov/sover ditt 3 mnd-barn om natta? Ti eller tolv timer...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på ca tre mnd legger seg ca kl 21 og sover ca 6-8 timer før han får mat. Han sovner på puppen og våkner igjen etter en-to-tre timer for mer mat. Etter ca 10 timer i senga er han lyyys våken og klar for dag. Jeg har et ønske om å få kvelden min tilbake, og jeg vil gjerne at han skal legge seg rundt klokka 19-20. Men med en ti-timers natt vil jo det si at han tror det er morgen rundt 5-6... Og det er det jo ikke, hehe ;-)

Jeg trodde det var "vanlig" at så små barn har en natt på rundt tolv timer, men dette gjelder kanskje eldre barn som er mer aktive og sover mindre om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 timers søvn om natten gjelder nok sjelden barn på 3 måneder...og klokken 06 regnes som "morgen" for såpass små babyer.

Skrevet

Jenta mi er nå 5 mnd. men sover like lenge nå som da. Hun sover 12-14 timer på natta. La seg mellom 18 og 19. Tror nok babyen din vil ha lengre natt om h*n legges tidligere : )

Skrevet

Gutten vår er 3,5 mnd. Vi legger ham mellom 19 og 20.30, og starter dagen mellom 08 og 09 omtrent.... Jeg tror også at gutten din vil kunne ha lengre natt om han legges tidligere. Gutten vår sover iallefall ikke lengre selv om vi legger ham sent.

Skrevet

Hvor mye sover gutten din om dagen, lillepusen?

Skrevet

Han sover ca 4,5 time på dagen. Fra ca 10.30 - 12.30, fra ca 14 - 16, og så en snau time fra 17.30... Din da? Merker at mønsteret er i ferd med å endres litt nå. Han sover litt kortere økter på dagen enn tidligere.

Skrevet

Han sover fra ca 09-10, og hvis vi er ute på tur med vogna, sover han fra ca 12(13)-15(16), litt kortere om han sover inne. Han har også en dupp fra 17-18, evt ca 1830-19. Det er litt forskjellig, altså, men han er sjelden våken i mer enn 1 1/2 - 2 timer.

Jeg merker også at han sover kortere økter om dagen.

Skrevet

Sånn er det med vår også - våken noe særlig lenger enn 1,5 time funker dårlig.... Her soves det ute i vogn på dagen. Da det var skikkelig kaldt her i julen og han sov i bagen på soverommet, måtte vi liste oss omkring her. Han sov veldig lett inne ;-)

Skrevet

Her har vi 12 timers natt som regel, fra 23- 24 tida til 11-12.. 3 mnd og allerede et B-menneske;) De første ukene tok hun ikke kvelden før nærmere 3-4 tida om natta, så er tross alt ganske fornøyd nå! Sover som regel til 7-8 tida, får da mat, og sover videre til 11-12.

Skrevet

Min sover ikke så lange strekk som mange andre her. Han legger seg i 21-21.30 tida. Opp igjen rundt 22 (23) for da vil han ha mat. Litt grining og våken etter det, sover så videre til et sted mellom 03 og 05, (noen ganger våkner han også mellom dette, sånn i 01 tida). Sover så til 07 eller 08. Mat igjen, og er klar for dagen rundt 09-09.30.

Gullet er 3,5 mnd ;-)

Skrevet

Må bare legge til at han får mat 1-2 ganger i løpet av denne perioden, da....

Skrevet

mini har alltid sovet mye....mellom 12-15 timer da han var 3 mnd, med en-to flasker mme-pauser da:) Nå sover han ca 12 og siden han har avvent seg selv, så kan jeg absolutt ikke forlange lenger natt! legger han 19 og sover til ca 07! Da tar vi morgen med stell og mme, men han orker som oftest ikke være våken no særlig lenger enn en times tid, før han tar en lur på et par timer igjen!

Tror kanskje jeg ville prøvd å legge han et kvarter/halvtime tidligere for hver kveld....jeg tror også som de over at han sannsynligvis vil sove like lenge på morgen! Men nå er alle forskjellige da, men er jo verdt et forsøk kanskje?:) Lykke til...

Skrevet

jeg misunner alle dere.. har ei på 3 mnd.. hu sov totalt 30 min p dagen igår(+ 5 dager før) og totalt 3 timer inatt.. alltid sovet dårli mn nå mååå det være no galt!!!!

Skrevet

Hmm..ja, d der hørtes jo kanskje ikke så bra ut... Har du vært og veid henne på hs i d siste, jeg tenker sånn i forhold til om hun får nok mat..?

Skrevet

hu får "for mye" i følge ei møkka helsesøster. hu er stor nok. 58 cm og 6.3 kg.... når hu var født var hu 3680, 48 cm... hu får 140 ml hver 3 time. HS sa j ikke måtte gi hu matm en gang hu var sulten..sorry mn deet nekter jeg!!!!

vi regner med hun har kiss desverre

Skrevet

hmmm....synes nesten det er skummelt at helsesøstre får seg til å si sånn!! hva skulle det være godt for? å sulte babyer er vel ikke løsning på verken vektoppgang eller søvn! men siden hun får 140ml hver 3 time og hun virker mett og fornøyd etter måltidene, kan det nok være noe annet som plager henne! Lykke til hvertfall:)

Skrevet

problemet er at hu virker aldri mett og fornøyd etter måltider.... hu skriker alltid... :(

syns det var grusomt at hu sa slik ja... viste meg liksom kurven hennes,at hu lå laaangt over normalen. 3680g ved fødsel og 6,3 kg da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...