Tulla08 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Har vel innsett ho aldri kommer til å ta flaske. Men hvordan går det seg til liksom. Ho ser ikke ut til å like MME, kun puppen. Nytter ikke med MM i flaske heller... Har prøvd kopp, hun leker og griser mer enn hun spiser. Og godtar kun vann på koppen... Når kan jeg la ho kun spise vann og grøt? Ho er nå 5 mnd gammel... Spiser fast føde 3 g om dagen sånn ca. Og ammer henne i hytt og pine utenom dette både natt og dag... Noen har noen erfaring? Når lærer de seg å drikke ordentlig av kopp? Og eventuelt om de da bare kan spise fast føde og vann... Tenker selvfølgelig ikke på nå når hun er kun 5 mnd, men sånn etterhvert...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Slik har vi det også. Nå er riktignok vesla mi 11 mnd, men hun har ikke tatt flaske på en evighet. Hun godtar vann på en bestemt flaske i sengen, men ikke noe form for melk på flaske (Har prøvd mm, mme og vanlig melk...) Hun drikker av tutekopp, men da vi prøvde melk på tutekopp, spyttet hun ut igjen melken... Hun drikker av glass, blir en del griseri da. Jeg har begynt i jobb igjen, deltid, og da får hun rett og slett ikke noe melk. Hun får skiver og vann. (Hun nekter å spise grøt også for tiden.. *sukk*) Så jeg har ikke noen gode råd dessverre, men du er i alle fall ikke alene
anette&tutta mari :) Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 De skal vel ha morsmelk eller mme til de er et år, gjerne lenger:)!
Tulla08 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2009 Hmm... var redd for det Lykke... Ingen andre som har en solskrinnshistorie der babyen når den ble større plutselig drakk melk av tutkopp eller noe annet? Jeg skal jo også tilbake i jobb etterhvert... Men da full jobb. Da blir det ingen pupp på Tulla...
Tulla08 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2009 Jo, de skal vel det, men når jeg begynner å jobbe får hun ikke det. Har også behov for en timeout. Har vært med henne 24 timer i døgnet de siste 5 mnd... Hadde gjort seg med en frikveld... Men hun kan nok fint leve på grøt og vann en stund... Ingen andre med erfaring med flaskemelknektere?
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Det er jo mme i grøten, så hun får jo i seg en del når hun spiser grøt. Min gutt har fått mme hele tiden, men de siste mnd har han ikke villet ha noe mme på dagen, kun en flaske på natten. Men han har fått grøt 3 ganger om dagen, og da får han dekket en del av behovet sitt gjennom den.
Varm melk med honning Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 dytter, samme situasjon her, eller han tar flaske noen ganger...
Grateful mom Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Vi har det samme problemet her, bortsett fra at snuppa er 8 mnd da. Hun får også fast føde 3 ganger om dagen, og drikker kun vann fra tutekopp eller glass - og imsdalflaske, bortsett fra det jeg ammer henne. Vi har grøt uten mme, så jeg tenkte å ha tilleggserstatning oppi den når jeg ikke skal amme mer, siden det står oppskrifter på det bak (Holle). Ellers er det vel ikke nødvendig å presse i dem mme, når de får det gjennom maten? Så lenge de får i seg litt væske i tillegg (alltid ha ei flaske/ tutekopp liggende klar) så går det vel greit? Men du, test imsdalflaske, med sånn tut vet du. Var en suksess her i huset..
mamma'n til to små Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 ike gi opp enda, min eldste hatet flasken og skulle bare ha pupp. Lot han bli "kompis" med flasken ved å ha vann i den og la han prøve å drikke selv. Når han var ca 9 mnd. skjønte han endelig hvordan flasken "fungerte" og han drakk mme fra flaske. Begge min drakk av kopp fra de var rundt 4-6 mnd, fikk vann til alle måltider.
Tulla08 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2009 Nei, må vel ikke gi opp enda. Hun leker litt med en sånn avent magic greie og har klart å suge litt vann ut av den, men er ikke det helt store greiene... Noen andre med erfaring?
Helann og lillebror Skrevet 12. januar 2009 #11 Skrevet 12. januar 2009 Det er iallfall bare å begynne å øve på kopp! Her tok det tid... Vesla er 10 mndr og lærte seg å drikke av kopp da hun var 9 etter å ha øvd i 3 mndr. Vi øvde nok for lenge på feil kopp. Det kan være lurt å prøve en som IKKE har antispill. Da kommer det litt vann også om man tygger på tuten, og man må ikke suge så hardt for å drikke heller. Da vi byttet til NUK sin kopp, skjønte hun teknikken ila 1 uke. Har også hørt at Tupperware sin kopp er bra. Kan sikkert være lurt å fortsette å prøve med flaske av og til også, hun er jo "bare 5 mndr" og kan fortsatt plutselig klare det! Har også hørt om noen som tok flaske etter at de hadde lært seg kopp. Vi har ikke prøvd det. Lykke til:-)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Har ikke noen solskinnshistorie til deg, men det er godt å se at det finnes flere i samme situasjon... Bare at jenta mi nekter å spise grøt også! Hun er 6 måneder og vil kun ha pupp!! Om to måneder skal jeg begynne å jobbe, og da må hun jo få i seg mat på annen måte. Jeg er ganske motløs for tida. Har prøvd både Hipp, NAN og mm på flaske. Jeg har prøvd flere forskjellige flasker, men hun biter sammen gommene og vrir hodet så langt bort hun klarer. Akkurat det samme gjør hun når jeg prøver å gi henne grøt. Har prøvd å ha maltekstrakt i melka, og på flaskesmokken, men det var ikke noen suksess. Hun snur seg bort med en gang hun ser flasken eller skjeen. Lar henne holde på alene med flaska og tutkoppen med vann på. Men det er nok ikke særlig mye hun får i seg. Kanskje jeg skal prøve en annen kopp, som ei her nevnte. Det er en sånn Avent magic hun har, og jeg har selv prøvd den og merket at man må suge ganske kraftig for å få ut noe... Uansett, lykke til! Håper det ordner seg for oss begge!!
Tulla08 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. januar 2009 Prøvde NUK sin kopp nå i kveld, hadde den tilfeldigvis. Hadde liksom lagt den bort fordi ho tidligere ikke skjønte den. Tøyde litt på hullet med ei hårnål og vips fikk hun i seg noe vann ihvertfall... Ikke så mye, men en begynnelse ihvertfall... Så takk for tipset! Må være strevsomt når baby kun tar pupp... Og kun to mnd til du skal på jobb... Vet ikke om jeg har noen tips. Regner med du har prøvd alt av forskjellige grøttyper. I begynnelsen sprøytet jeg inn maten med sprøyte sånn at hun fikk kjent på den. Tok min finger inn først og så sprøyta langs fingeren og sprutet inn litt... Vi bruker Nestle sin grøt med hvete ris og havre, den som blandes kun med vann.. Tok jo tid før ho skjønte at det var godt, men da fikk ho ihvertfall noe inn i munnen...
Tulla08 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2009 Hun liker forresten kun den grøttypen, alt annet spytter hun ut...
ventejenta Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har faktisk en solskinnshistorie til deg! Min gutt begynte plutselig å like både flaske (mam flaskene) og tutekopp (tupperware) da han var ca 6 mnd. I begynnelsen kun med vann, men etterhvert med både mm og mme!! Så ikke gi opp, selv om jeg ser det er mange som ikke har vært like heldige, kan det jo være det plutselig går opp et lys for di jente... Når går det faktisk greit å gi han drikke fra vanlig kopp også, men litt søl blir det jo. Han er 9 mnd nå.
Idun Skrevet 12. januar 2009 #16 Skrevet 12. januar 2009 Vil absolutt anbefale Tupperwarekoppene! De søler ikke og er lette for babyen å suge av. Myk og god tupp som tåler å bli tygd litt på. Spørs om du ikke må komme deg på Tupperware-møte ;o) He he.
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har en solskinnshistorie! Junior tok flaske da han var bitteliten, men fra tre mnd alder ble det gradvis vanskeligere. Fra fem mnd var det totalnekt på flaske og sånn var det frem til han var ca åtte måneder. Da var det plutselig greit en gang. Vi prøvde igjen og igjen dagene som fulgte og ofte nektet han, man sakte men sikkert gikk det bedre og etter et par uker kunne vi stole på at han tok flaske. Han hadde BARE tatt pupp frem til da, så det var virkelig en lettelse for mor å endelig kunne ta seg litt fri! Nå er han snart 10 mnd og spiser pupp, mme og Drikki/velling. Nekter fortsatt fast føde, men flaska er blitt en god venn!
Tulla08 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 12. januar 2009 Så bra! To solskinnshistorier... Da er det håp! Da får jeg bare prøve og prøve... Spørs om jeg ikke må på tupperwareparty da ja, hehe... (er jo noe jeg egentlig skyr som pesten, føler et ekstremt kjøpepress på ting jeg ikke trenger..hehe... men nå ble det litt annerledes plutselig). Er det forresten noen MME dere har bedre erfaring med enn andre... ?Har prøvd småfolk og nan ferdigblandet ellers HIPP pulver og Colette pulver uten hell... Har også prøvd å ta i malt for å gjøre den søtere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå