Gå til innhold

Dr.Brownsflasker som bare lekker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg galt da??

vasker de godt, steriliserer i mikro dampsterilisator fra avent, tar de ut og setter alt på et rent kjøkkenhåndkle, tørker alle delene det jeg klarer med kjøkkenpapir. Men da jeg har i kokt vann og skrur igjen før nedkjøling så pipler vannet ut som bare det!! IRRITERENDE!!!

Noen tips dere som har hatt disse flaskene ei stund?

Står også at man ikke kan vaske de i mer enn 60 grader..hva skjer da om jeg kjører de i 65 grader i oppvaskmaskin, smelter vel ikke tru? Tåler jo dampsterilisering og kokt vann da så!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker de flaskene jeg har, de har ikke blitt ødelagt.(vet at det står at de ikke skal kokes, men jeg gjør det)

Når det gjelder at de lekker, så gjor flaskene mine det når jeg har kokende varmt vann i de.

Har merka det når jeg har fyldt på varmt vann og skal kjøle ned flaska med rennende kaldt vann.

Rister flaska under det renende vannet og da har jeg brent fingrene noen ganger pga av at den da har lekka.

Skrevet

slik er mine og... det klikker for meg hver gang.. det er som kanutten sier, når man har noe veldi varmt innhold,og da rister de, renner det overalt!!!

vet ikke hvor mange ganger jeg har brent meg,og fått det utover hele gulvet osv....

Skrevet

Har ikke disse flaskene selv, men har hørt at de skal være helt tørre når de "settes sammen"

Skrevet

Prøv heller flaskene fra avent.. de er også antikolikk, og fungere kjempe bra! Har værtfall gjort det her=)

Skrevet

Vi har erfart at dersom man varmer innholdet mens toppen og er påskrudd, så lekker den.

Derfor: Varme innholdet med toppen av, eller løs

ikke noe problem å kjøre de i 65% så langt vi har opplevd.

Skrevet

Jeg bruker disse flaskene... Og jeg irriterte meg grønn over at flaska allti lakk.. Det hvertfall jeg har funnet ut av, er at vannet MÅ IKKE VÆRE SÅ VARMT det du har oppi.. Altså, når du heller det kokte vannet oppi flaska, må vannet avkjøles litt, før du blander pulveret i og setter korken på og skrur igjen!!! Hvis jeg heller FOR varmt vann i flaska og rister med pulveret i fosser det nedover hendene mine..

Jeg koker alle flaskene!!! gjort det lenge... ingen skade skjedd!!! :-D

Skrevet

Takk for mange fine svar!

Da skal jeg jammen begynne å kjøre deler av flaksene på 65 grader i oppvaskmaskin, før jeg steriliserer de i microen..!

Aventflaskene har vi prøvd - ALDRI IGJEN i dette huset, fy så mye luft han fikk i magen..

Skrevet

Heisann Jenter :)

Jeg har brukt Dr.Brown flaskene og er kjempe fornøyd.!

Men for å løse problemet deres, så må dere kjøpe reiselokk til flaskene.

http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=11_12&products_id=5271

Disse lokkene skrur dere på når dere lagrer veske i flaskene. og når dere steller til mme, så kan dere ha i varmt vann, mme pulveret å på med reiselokke, så kan dere riste hvor mye dere vil :):):) uten at det lekker, så setter dere sammen flaskedelen når dere har ristet ferdig. da lekker den ikke.!!!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...