Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på drøye to uker har fått utslett over hele kroppen. Det er rødflammete, ujevne flekker. Hun klør ikke ser det ut til. Hun har også fått veldig løs avføring de siste par dagene. Hun har ikke feber, og hun spiser og sover som normalt, bortsett fra at hun var litt ekstra urolig i natt.

Farmoren min mener at det er noe som heter rever, et utslett som kommer når kroppen renses hos spedbarn og som gjerne følges av løs mage. Noen som kjenner igjen dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de fleste får utslett etter et oar uker ved hornonslipp...men det hørtes veldig mye ut..vet ikke helt...trodde guttungen min hadde mye.han så ut som han hadde komme i pubben.hele ansiktet var fult.jeg hadde rindt legevakta vis det var meg..

Skrevet

Ja, det er jo over hele kroppen, særlig på bryst og hals. Ikke noe i ansiktet da.. Jeg får kanskje ta en telefon ja..

Skrevet

har du fremdeles lov og ringe føden?gjelder ikke det i 2 uker etter fødsel?ring heller de i såfall,de kan nok svare deg bedre enn meg.sikkert ikke noe,men det hørtes bare så mye ut..

si ifra når du vet noe da:=)

Skrevet

Jeg er over den grensen for å ringe føden.. hun er 17 dager nå.. Føler at legevakta liksom ikke har noe spisskompetanse på spedbarn. Jeg kan eventuelt ringe volvat. Jeg skal sjekke hvordan utslettet har utviklet seg nå, og ringer om det ikke har blitt bedre. Jeg spiste en wok i går da, men nøtter i, så det kan jo være at hun har reagert på det..

Skrevet

Lykke til da:=)

Alt er helt sikkert bra.men jeg mener alltid med de små er det bedre og ringe en gang for mye.:=)

Skrevet

Det er nok bare rever ja, dine hormoner som skal ut av kroppen på den lille. Alle babyer får det etter noen uker. Noen bare litt, andre masse.

Helt ufarlig, går bort etter en stund. De plages ikke av det.

Skrevet

Utslett hos så små barn er veldig vanlig, kalles fødselsutslett. jenta vår hadde det over hele ansiket og på hele brystet i c en uke da hun var 4-5 uker. Jeg smurte henne med A.crem. Jeg var også veldig usikker på om hun reagerte på noe jeg hadde spist. Jeg spurte legen når jeg var på 6 ukerskontroll på HS (hun var da 5 uker). Han sa det var helt vanlig. Jeg ville spurt HS om jeg kunne kommet ned for en sjekk, de ser jo dette hele tiden, og kan si mer om det.

Løs avføring og mm er jo helt vanlig og kan også variere i farge og konsistens, emn fast blir den ikke før fast føde innføres. Vet ikke hvorda den ser ut med mme, men ville tro de var noe av det samme?

Jeg ville ikke væt bekymret men spurt helsesøster.

Skrevet

Takk for svar :)

Vi dro til Volvat for å være på den sikre siden. Det var kun fødselsutslett, eller melkeutslett som han sa. Han sa at hun var frisk som en fisk, så det er bra :) Jeg valgte i alle fall å ta en sjekk for å være helt sikker.. bedre å dra en gang for mye.. selv om det kostet 600 kroner for 5 minutter da.. :)

Skrevet

det var godt og høre:=)

jeg reagerte fordi du sa det var rødflammete,men jeg mener uansett at det alltid er best og sjekke når det gjelder sånne ting.

Skrevet

Ja, jeg syns det så voldsomt ut, men legen sa det var helt vanlig, men at hun hadde fått litt mye av det. Det var i alle fall deilig å ikke sitte hele natten å lure. Når hun er så urolig som hun er om natten også så er det get å vite at alt er som det skal.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...