Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 9 dager gammel. hun vil ikke sove i sprinkelsenga, men når hun har sovet ca 1 time oppå en av oss så sover hun som en stein i vognabagen i rundt en time.. så jeg lurte på å sette den inn på soverommet.. for hun sover på siden av meg i senga vår om nettene..

men er madrassen for tynn? (emmaljunga city cross) er det for dårlig lufting for madrassen under? virker som om hun sover kjempegodt der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min sov i vognbagen i 1 mnd før jeg la han i sin egen seng på eget rom. Jeg hadde som du bagen ved siden av senga. Jeg hadde saueskinn i bagen, og sov så trygt og godt atte :)

Når han skulle over på eget som la jeg det samme saueskinnet over i sengen hans så han kjente igjen lukten og følte seg trygg.

Skrevet

Vi hadde vognbagen oppi senga til Leah i flere mndfør hun ble fortrolig med sprinkelsenga. Gikk greit med bare seng da hun var tre mnd, men etter en måned omtrent nektet hun å sove, så da var det tilbake med vognbagen.

Nå er hun 6 mnd og sover bare i senga :-)

Skrevet

ikke noe problem.

madrasser skal være tynne til babyer (også i den vanlige senga)

et triks fra nytfødtintensiven: Ta et helseteppe. Lag en "rull" av det og legg det som en krans over barnets hode. Det gir en trygghetsfølelse

ellers så sov vår snuppe i vognbagen til hun var 3,5 mnd. da begynte hun å sove 6 timer sammenhengende hver natt og vi puttet henne på eget rom i kurven.

(ps - fint triks for at begge skal få seg litt sammenhengende søvn forresten - den ene tar "kveldsskiftet" med flaske etter at puppen er tom (far). når babyen sover. legges den inn til mor som allerede sover søtt siden hun gjorde seg klar for natten før siste amming. Far legger seg på et annet rom for å sove.)

Skrevet

Har samme vogn som dere - og til å begynne med falt mini mye lettere til ro i vogna enn i senga og sov derfor ofte i den. Etter at vi gjorde senga "mindre" (halverte den med sprinkelbeskyttelsen) sov han godt i senga også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...