Larama Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Hei jenter! Jeg lurer på om noen av dere kan fortelle opplevelsen av det å hente ut egg? Jeg har litt småpanikk.... Tar det lang tid? Er det veldig smertefullt? Takker på forhånd for svar!
snuffe Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Hei, jeg gjorde det på onsdag, for første gang. Det var langt fra morsomt, men heller ikke helt grusomt. Selve stikkinga tok vel kanskje fem-ti minutter vil jeg tro, uten at vi akkurat tok tiden. Jeg syntes det var veldig vondt å få nålen inn, men det er jo bare en gang på hver side. Å poppe folliklene var ubehagelig, men ikke voldsomt vondt. Og de par gangene jeg ynka meg pøste de på med mer bedøvelse. :-) Var ganske slått ut av bedøvelsen i en halvtimes tid etterpå, og absolutt ikke i form resten av dagen. Slapp, sliten og hadde smerter, men langt fra ekstreme smerter. Har noe smerter fortsatt, som jeg antar kan tilskrives egguttaket, men det er absolutt til å leve med. Selv om det for min del ikke hadde fungert å skulle på jobb de første fire dagene etterpå, så passet godt med helg dagen etter innsett. Jeg vil nok grue meg mer til å borre hos tannlegen enn til et eventuelt nytt egguttak. Lykke til i hvert fall!
mortilgutt Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Eg kan bare skriva under på dette! du vert jo sjukemeld i nokre dagar etterpå.... Ikkje noko å grua seg for sjølv om du kjenner litt vondt. Du vert skikkeleg dopa ned med to sterke paracet, ein morfintabl og ein kvalmestilande (reisesjuketabl). Så du er temmeleg sløv når det skjer, men du kjenner litt vondt når lokalbedøvelsen vert sett. Etter det.... eg kjende ikkje noko då. Litt slått ut og kvalm etterpå, men det hjelpte veldig å eta litt. Eg åt salte chips - det var godt!!!!! Lukke til!!!
Rose69 Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Har hatt 4 uttak,uten smerter.Dessuten får man en deilig smertestillende ... akkurat som et glass vin for mye...ahhhhh.... Ikke noe å grue seg for!Ventingen etter er verre synes nå jeg! Masse lykke til :-)
MoNaLiZa Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Heim Larama! Jeg hadd uttak forrige mandag og kjente ikke noe smerte! Fikk 3 paracet og 1 vival som jeg tok 1 time før uttak. Og så fikk jeg Petidin (morfinlignende preparat) når de startet uttak. Da ble jeg veldig svimmel og fikk hjertebank, men det er helt normal. Syns faktisk dette var det verste med uttaket.... hehe... forsto raskt hvorfor vi damer ikke skal kjøre denne dagen ja... Jeg hadde ingen bivirkninger etter uttaket heller. Uttaket tok ca. 15 minutter + 30 minutters hviletid etterpå. Så dette går så fint att! Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå