Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Begynner å bli ganske så sliten av å ikke få sammenhengende nattesøvn og tenker på å nattavvenne min kjære lille. Har dere gjort et stunt her? eller gjorde baby det selv? Noen tips? Hvor gamle bør de små være etc.? Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Gutten vår er 6 mnd nå og vi er i gang med tredje natten der han ikke har fått noe mm. Jeg har en gutt som våknet i ett tiden og hang i puppen resten av natten, utrolig slitsomt for både lillegutt og meg! Virket ikke som han hadde store planer om å kutte ut på egenhånd nei! Drakk lite mm på dagen men tok det igjenn på natta! Han får tre grøtmåltider for dagen, pluss middag. Siste måltid mellom seks og syv, så ammer jeg etterpå før vi legger han. Rundt syv er han i seng og da sovner han greit selv. I løpet av natten når han våkner så bytter jeg og mannen på å gå bort å legge han ned (han reiser seg isengen), vi gir han smokken og legger dynen på han. Vi står ved sengen og følger med til han har sovnet igjenn. (han reiser seg opp og opp igjenn så vi må vere standhaftig) Vi sier såklart ingenting til han, bare legger han forsiktig ned. Første natten brukte vi ca tre timer tilsammen der vi sto med sengen og la han ned hver gang han reiste seg opp, han var skikkelig sint når han forsto at han ikke fikk komme opp i sengen til mor og kose seg med puppen. Andre natten hadde han to intervaller der vi måtte stå ved sengen, men det varte bare 30 min og så en runde på rundt 40 min. Er spent på hvordan det blir i natt! Jeg har ikke tatt han opp av sengen før kl er syv disse to dagene, hvis han har våknet i sekstiden fortsatte jeg bare å legge han ned. Han hår våknet kvart over syv og halv åtte de siste to morningene. Når han da våkner slår jeg på lyset og sier god morgen, prøver å markere at NÅ er det stå opp tid:) Jeg vurderte å gi han ett måltid på natten, følte det var så drastisk å bare kutte helt. Helsesøster rådet meg til å ta tyren ved horna, kutte alt med en gang, ellers så må du jo gå igjennom samme greiene når du skal kutte ut det ene måltide også. Nå er vi jo ikke ferdig med nattavvenningen så kan jo ikke si helt om hvor vellykket det er for oss, men det ser lysere ut:) Han virker mindre interessert i puppen på dagen også så det nærmer seg vel helt slutt snart tenker jeg. Huff, dette blei jammen langt og nå er jeg trøtt! lille sover som en stein ennå og forhåpentligvis i mange timer til:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Vi gjorde det da baby var 4mndr etter råd fra helsesøster som sa at (selvfølgelig ved normal vektoppgang osv) da var det kun vanen som gjorde at de ville ha mat på natta, de trenger det ikke lenger. Vi brukte en helg da pappan hadde fri og kutta nattmat tvert. Jeg la meg på ett annet rom og da baby våknet og ville ha mat fikk han kun smokken og stryk på kinnet når han skrek av pappan. Ble ikke tatt opp. Vi ble rådet til at jeg skulle ligge på et annet rom og at pappan skulle være med babyn fordi det lukter melk av mor. Første natta våkna han og skrek en liten stund ved de faste tidene for nattmat. Andre natta roa han seg med en gang med smokken da ha våkna nesten ikke gråt i det hele tatt og tredje natta sov han hele natta. Vi var veldig tydelig på dag og natt i månedene som fulgte. Da han våkna om morgenen etter 12timers søvn slo vi på lyset, stod opp og gikk inn i stua for å amme. Vi gjorde ikke som tidligere på morran da han fikk komme opp i senga og spise litt og hvis jeg var heldig sovna han litt til etterpå. Dette tror jeg er viktig så de ikke blir forvirret til å tro at det fortsatt er natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå