Gå til innhold

Når er det vanlig at de snur seg fra rygg til mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa snudde seg fra rygg til mage ista, og hun har fortsatt en uke igjen før hun er 3 mnd. Er ikke det ganske tidlig? Eller er det bare hønemora i meg som syns at mitt barn selvsagt er det flinkeste i hele verden ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink hun er! Ja, det er litt tidlig, så nå kan du være litt kry. Hehe;) I min barselgruppe ha babyene snudd seg fra rygg til mage fra 4-6 mnd alder. De fleste rundt 4 mnd.

Skrevet

Det tror jeg er ganske tidlig, ja! Jenta mi gjorde akkurat det samme for første gang for en time siden - fra rygg til mage. Hun er 4,5 mnd.

Skrevet

Det er tidlig, men ikke UNORMALT tidlig ;-) Vet flere som har gjort det, men de fleste er vel mellom 4-6 mnd ja. Min var også akkurat 3mnd, og var først i barselgruppa, og myyyye tidligere enn broren sin som var 6 mnd. Når det er sagt, så foretrekker jeg det siste. Her har det gått i hundre siden han snudde seg ved 3 mnd, ålte seg ved 5 mnd og reiste jeg ved 7.5 mnd. Traaaaavelt (deilig med baby som ligger i ro og ser på hendene siden :-))

Skrevet

Hihi, ja virker som frøkna har litt hastverk med å bli stor. Hun har drevet og dratt seg opp etter armene siden hun var drøye 2 mnd også. Får egentlig ikke lov av fysioterapauten som mener hun er for liten. Men så lenge jenta drar seg opp selv og holder både rygg og nakke så får hun lov innimellom.

Er førstemann her da, så jeg syns jo det er kjempestas med alt det nye hun gjør. Men kommer nok til å savne stundene da hun bare lå på armen og smilte ;)

Skrevet

Jenta mi snudde seg to ganger fra mage til rygg da hun var på dagen 12 uker - nå er hun 4 måneder, og har ikke gjort det flere ganger. Har snudd seg en gang andre veien, da, og det ser ut som en mye mer bevisst handling...

.... for... jenta mi hadde nok ikke planlagt å snu seg, hun dro opp bena og fikk overvekt og velta... HS sa også etterpå at det nok ikke var en bevisst handling, og at det er sjelden annet enn "flaks" så tidlig...

Skrevet

Ja da har beggeguttene mine hatt daglig flaks, flere ganger om dagen faktisk. Eldste snudde seg fra rygg til mage fra han var 3,5 mnd, mens minsten begynte en uke etter fylte 3 mnd.

Eldste krabbet når han var 5 mnd og gikk når han var 8 mnd, så han var tidlig ute med alt det fysiske. Blir spennende å se om lillebror følger i hans utviklingskurve.

Når de gjør det mange ganger om dagen, og ruller over på magen for å strekke armen etter en leke som ligger bak hodet i ryggleie, kan du knappest kalle det flaks...

Skrevet

He Tror vi går for... ikke meningen å fornærme noen, gjennforteller bare det hs sa til meg:) Jenta mi snur seg på samme måte som dine fra rygg til mage.

Skrevet

Gutten min gjorde det rett før han ble 3 mnd.

Skrevet

Eldste snudde den veien da hun var tre mndr, og minsta begynte da hun var 5 mndr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...