Lillegull og meg Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 ...for å holde prod. oppe eller lar dere babyen "styre" dette? Håper på svar!
Mrs. Charming Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg lurer litt på dette selv. Noen ganger kan han sove veldig mye både på dagen og på natta og det har gått opp til seks timer noen ganger-skal jeg få noia for at produksjonen går ned da? Har uansett siden fødselen gitt MME innimellom. Som trådstarter sier, burde man pumpe seg mellom ammingen for å holde prod. oppe?
2 fine små Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Jeg gjør det. Baby er 5 mnd nå. Dette har også gjort at jeg har kunnet justere opp melkemengden ved behov, ved å pumpe mer, oftere og lengre, så jeg bruker pumpingen aktivt ved behov i tillegg til litt hver dag. Har mange grunner til det, og en av dem er alenetid for meg, som f.eks å kunne lage ordentlig middag selv om babyen er sulten, trene, være ute på egne ting en sjelden gang osv. Bruke barnevakt en gang i skuddåret så man får sovet en lang natt. Det har hendt 2 ganger og var like fantastisk hver gang, hehe....
Isabella12 Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg pumpet meg også for å trene, kunne ta en tur ut samt at han fikk flaske av far som la ham hver kveld. Men ingen grunn til å pumpe for å holde prod oppe når man fullammer; regulerer kroppen selv.
lille sprelle Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 pumpet etter hver amming til tuppa var sterk nok til å spise selv. (3,5 mnd). Deretter kun ved tette melkeganger (ofte de første 7 mnd) og morgen/kveld. Fra 7 mnd og nå (10 mnd) kun dersom jeg har vært borte fra en amming eller 2 (ammer til hvert måltid), eller hvis hun har fått så mye fast føde til et måltid at hun kun vil ha et bryst. Babyen har sovet sammehengende 6 timer hver natt eller mer fra 3,5 mnd. Det har ikke gjort noe for prod. Tror det er individuelt. DET VIKTIGSTE ER IMIDLERTID: Ikke stress med det - da har prod lett for å gå ned.
Girlygirl83 Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Nei det gjør jeg ikke! Hele poenget er jo at produksjonen styres av etterspørselen. Med andre ord - det er babyen som skal styre dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå