togutter-08og10 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 når kan man sette i gang med søskenforsøk? lillegutt er 6md. Vi har 3 befruktede egg i fryser. Noen som vet statistikker for å lykkes med fryste egg? Vi var heldige og fikk det til på 1. forsøk, men er forberedt på at neste kanskje ikke kommer like lett. PS, har diagnose tette eggledere så jeg viste jo hvofor vi ikke fikk det til.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Hei hei:-) Min lille gutt er 6,5 mnd og jeg er nå gravid etter første søskenforsøk (frys) og er 8+2 uker på vei:-) Kriteriene for å begynne med søskenforsøk er at mensen må ha kommet tilbake og du må ha sluttet å amme! Vi hadde 4 innsettinger med førstemann og trodde det kom til å ta litt tid denne gangen,men det gjorde det jo ikke, så her blir det to veldig tette:-) Jeg satt inn 2 egg, ett bra kvalitet og ett som ikke var så bra men som det kunne bli baby av sa legen. ho sa jeg hadde 25-30% sjanse for å lykkes. Jeg har tilsammen hatt 4 fryseforsøk og blitt gravid på 2 av de, hvorav 1 SA så jeg har god tro på fryseforsøk.
togutter-08og10 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2009 Ja det blir tett ja.. Vi tenker på å begynne til sommeren. Har fått mensen også så da er ikke det noe problem. Ønsker å amme litt til også. Så gøy at det klaffet så bra for deg da. Mange av eggene som overlevde opptining? Hadde vært så deilig å slippe å gå gjennom alt på nytt, ikke minst økonomisk. Lykke til, når får du vite om det er en eller to da?
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Hei, i informasjonen fra Rikshospitalet står det at sjansen for å lykkes er litt lavere ved fryseforsøk. Men jeg har nå opplevd å bli gravid på første IVF-forsøk og første TIN-forsøk (søskenforsøk). Håper du opplever det samme! Vi hadde 4 egg på frys, 2 overlevde opptining og de ble satt inn. Jeg skal på ultralyd i dag (9+0) og er rimelig spent.
øynesomtinntallerkner Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Så gøy, lykke til. Jeg er gravid med søsken nå, det gikk på første forsøk denne gang som sist så det er fullt mulig:)
togutter-08og10 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2009 Så flott for dee at dere lykkes på 1. forsøk. Kanskje vi er like heldige også. Jeg syns det er fint å høre om folk som lykkes lett (hvis man kan si det når man er i en IVF prosess for da har man jo prøvd lenge før) og håper at folk som prøver mange IVF ikke tar det ille opp og kan være glade med de som lykkes. Da gjenstår det bare å overtale mannen om at vi prøver til sommeren. Han vil helst vente litt til, men pga høy alder vil jeg helst komme i gang.. Hvor mye medisiner må man ta på forhånd og når i menssklus er det best å kontakte sykehuset for å starte neste måned? Tenker da på fryseforsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå