Gå til innhold

Toastmaster.... har blitt spurt om å ta på meg det oppdraget da min venninne skal gifte seg - hjelp ...noen m erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

skummelt ...stort & vanskelig oppdrag synes jeg .

Hun mente jeg var født til oppdraget - men jeg har mine tvil ....noen med gode råd & ikke minst forberedelser :o) Hva MÅ en toatmaster gjør & IKKE GJØRE .......

bryllupet er ikke før i september - men må si at jeg gruer meg allerede litt nå :o)

Skrevet

Ikke dra lange historier og vitser. Hver kort men morsom. Ha god kontakt med kjøkkenet, det er i grunn din jobb at middagen flyter bra.

Har sett mange dårlige toastmastere, det er ingen enkelt jobb.

Skrevet

Jeg har vært toastmaster et par ganger, og forberedelse er alfa omega. Kjøp en bok og søk på internett. Finnes mange gode lister. Du lager sammen med brudeparet en kjøreplan for middagen. Du holder kontakten med kjøkkenet og er ansvarlig for å holde tiden slik maten kommer ut, lager taleliste og presenterer talerene og gir praktisk informasjon. Du skal ikke være veldig morsom eller ta over showet. Jeg presenterer talerene på en litt humoristisk måte, med informasjon jeg får fra andre familiemedlemmer. Er streng med taleisten under middagen, mange kan ta det under kaffien med bedre hell. De har en taletid å forholde seg til, og jeg legger inne røykepauser som selskapet får beskjed om slik ikke de begynner å gå ut og inn. Du er ikke ferdig før alt program er ferdig, og det er mer jobb enn å være forlover:) Samtidig er det supermoro og en blir godt kjent med begge sider av familien. Detter er formelle bryllup. Et godt tips for kjøkkenet er at du henger opp taleplanen/kjøreplanen på kjøkkenet slik de vet hva de skal forholde seg til. Da skjenker de vin på riktig tidspunkt.

Skrevet

Takk for gode tips :o))

skriver ut svarene her jeg nå :o))

Flere ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...