Gå til innhold

Bestemte dere navnet før lille kom ut?

Anbefalte innlegg

Ja, bestemte dere navnet før babyen kom ut? Og ble det det navnet, eller ble det endret på?

Jeg hadde bestemt meg for et navn på jenta mi, men når hun kom ut, endra jeg meg, fordi jeg syns ikke hun liknet på en Isabel likevel.

Syns det er litt merkelig med det med navn, å bestemme det før den lille kommer ut. Tenk om h*n likner på en helt annen enn det navnet som er bestemt.

Fortsetter under...

Vi hadde et "hovednavn" vi likte veldig godt, men et par reservenavn å prøve ut om de ikke så ut som det hovednavnet vi hadde satset pengene på ;o) Men de så ut som "hovednavnet", så det var ikke noe vanskelig :o)

Vi var veldig klare for hvilket navn vi ønsket på nr 1, men var også klare for å bytte det dersom det ikke skulle passe. Nå venter vi nr 2 og er ikke en gang sikre på om vi ønsker å vite kjønn.. Ganske stor kontrast. lol

Min datter var en Ingrid Kristin fra den dagen jeg fikk vite at jeg hadde jente i magen. Kunne ikke falt meg inn å endre på det navnet. Hun er oppkalt etter min kjære elskede mormor, og min gode kjærlige mamma :-)

Navn på kommende barn er forresten også bestemt..

Vi har ett hovednavn nå for tiden, og noen "reserve" men vi kaller han ikke noe navn, syns det blir litt feil.

Jeg hadde valgt navn på datteren før hun kom ut, men da jeg så henne, liknet hun ikke på det navnet jeg hadde valgt, så jeg valgte et annet. Tenker at det samme skjer nå, derfor velger jeg å ikke velge, men syns det virker som at veldig mange velger før babyen kommer ut :)

Annonse

Begge guttene mine hadde navn før de ble født - hadde et jentenavn i reserve til 1. mann som vi ikke visste om var gutt eller jente, men det fikk jeg aldri bruk for. Ingen av mine to kunne hett noe annet enn det de gjør.

Nå venter jeg barn med ny mann, men jeg antar at vi bestemmer oss før babyen kommer.

Jeg syns det er uproblematisk å bestemme det på forhånd, men jeg antar at noen bare må se barnet først - jeg har ikke det behovet.

Har hatt jentenavn klart til begge jentene våre. Nr 1 ble byttet, da far gikk i streik etter en uke... (ikke tilgitt ennå)

Nr 2 ble hetende navnet jeg bestemte da jeg var ca halvveis i sv.skapet.

har jentenavn klart nå også,, men guttenavn sliter jeg med

Jeg var sikker på at jeg ville at min første datter skulle hete Wilde! men når jeg ble gravid, var jenta så rolig i magen.. ikke vild i det heletatt. Så da fant vi nytt navn helt i slutten av svangerskapet, og det passet veldigt godt når vi fikk se henne. (Nå er hun snart to.. og mer vild enn tamm da:))..

Isabella navnet var helt klart på forhånd.

Klarer jeg å bestemme meg så blir det det navnet uansett ...

men denne gangen er det vanskelig med guttenavn altså. Ikke fordi jeg føler jeg må se han først, men klarer ikke å bestemme meg :-/

Vi hadde tre-fire alternativer, og da gutten kom eliminerte vi de vi ikke synes passet. Vi endte opp med det siste navnet på lista, et jeg i utgangspunktet var litt usikker på. Vi har ikke angret et sekund - han kler navnet sitt utrolig godt. Så vi skal nok ha flere alternativer denne gangen og. :)

Ja, vi hadde guttenavn klart i alle fall. Hadde det blitt jente, hadde un blitt navnløs en stund. Men vi brukte guttenavnet vi hadde tenkt på. Synes ingen unger passer til noen navn når de er nyfødte jeg! Må bruke litt tid på å venne seg til navnet uansett.

Førstemann hadde me bestemt navn på.Ho skulle heite Christine...men ut kom victoria=)passa ikkje til Christine.

Nr 2,skulle heite Sander om det var gutt og Martine om det var jente.Han heiter Sander.Bestemt før han var født.

Nr 3 visste me var gutt, og lista var LANG...men bestemte oss for Emil...

Skal me ha fleire kjem me nok til å lage ei lang liste, men ikkje bestemme oss før me ser ungen....

Annonse

Førstemann :visste me va jenta men bestemte navn etter någen få dager.

Andremann: visste ikje kjønnet,men hadde klart et guttenavn og to jentenavn,,,,men d blei jenta!!! Så det tok vel 3-4 uker før hu fikk navn.

Tredjemann:Visste me va gutt,så har vel stått mellom to navn.Han er seks uker og me bestemte oss endelig får navn igår;)...tror jeg;)))

Er jo et endelig valg å godt å bruke god tid,må også se om ungen passe navnet.

Men av erfaring er d ikje lettere om du vet på forhånd om d er jente eller gutt.

Førstemann :visste me va jenta men bestemte navn etter någen få dager.

Andremann: visste ikje kjønnet,men hadde klart et guttenavn og to jentenavn,,,,men d blei jenta!!! Så det tok vel 3-4 uker før hu fikk navn.

Tredjemann:Visste me va gutt,så har vel stått mellom to navn.Han er seks uker og me bestemte oss endelig får navn igår;)...tror jeg;)))

Er jo et endelig valg å godt å bruke god tid,må også se om ungen passe navnet.

Men av erfaring er d ikje lettere om du vet på forhånd om d er jente eller gutt.

Vi hadde såklart tenkt og fundert på navn i lang tid før hun kom.

Hadde endel forslag, men bestemte oss ikke før hun kom.

Rett etter hun kom ut så hun ut som det vi ville ha.

En uke etterpå fikk hun et mellomnavn, det var det jeg som fikk gjennom:p

Jeg hadde mange navn klare mens jeg gikk gravid, men det ble ikke passende syns jeg.

Så de siste ukene før jeg fikk tulla forelsket jeg meg helt i navnet Sarah, og betydningen av navnet :)

Og når hun kom til verden var hun en Sarah :)

Siden Sarah var det mest poppe navnet i 07, fant jeg ut at det var lurt med ett mellomnavn, så hun ble oppkalt etter faren min Kristian, så hun heter Kristine.

Og pappa igjen er oppkalt etter onkelen sin, syns det er koselig med oppkall :)

Hadde egentlig lyst til å gi henne mitt navn som mellomnavn, men var redd hva familien skulle si så gjorde ikke det.

Vi hadde et navn vi var helt sikker på til førstemann, men da han kom passet ikke navnet. Med andremann ventet vi, men denne gangen har jeg bestemt meg om det blir en jente. Håper bare det passer når barnet kommer. Verre om det er gutt. Nesten ingen guttenavn jeg liker heeelt.

for meg kom navnet isabella helt klart for meg i tankene. mannen måtte overtales da han hadde andre ønsker. har sagt at navnet på neste barn kan han bestemme, men jeg må få ha lov til å komme med medninger.

men i begynnelsen var det vanskelig å venne seg til navnet på henne, sa feil flere ganger (venninner av meg sine barnenavn sa jeg flere ganger....)

men nå er navnet innvendt og føler det er helt rikgit for henne, var usikker da hun ble født, men navnet ble isabella. Hun e helt nydelig og kler navnet. Bella betyr jo vakker ;)

Jeg hadde termin på bursdagen min og isabella er et "undernavn" av elisabeth som er mitt navn :)

Og hun skal døpes på søndag, og i år er familiedåpskjolen 100 år!!

Onkelen til mamma ble først døpt i den i 1909 :)

Håper bare den passer, har ikke prøvd den på enda. Da mamma har strøket den så fint. Venter til søndag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...