Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere det? Det annbefales jo å ta det 1.mnd. før man blir gravid, og hvem vet vel bedre når vi (forhåpentligvis) blir gravide enn oss her inne? Jeg har helt glemt det, men kom på det nå i kveld. Løper rett på apotek i morgen tidlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt folat i maaaange måneder nå... Smaker vondt, men er nok lurt =)

Skrevet

Smaker vondt???? Nei, kjende ikkje smak. Eg begynte å ta folat (folsyre) rett etter egginnsetting, og tok dei 13-14 første vekene. At det er lurt...JA!!! Det kan motverka at barnet får ryggmarksbrokk. Det viktigaste er at ein tek dei. Jordmor sa at eg kunne ta folat til glaset var oppete, men det gjorde eg ikkje.

Skrevet

Det er et must.Forhindrer ryggmarksbrokk.De er små disse pillene,smaker ikke noe.

Jeg tar "GRAVID" vitaminer, en mix av de viktigste vitaminene + folat.

Skrevet

Jeg tar også "GRAVID" (Nycomed).. Er det bare jeg som ikke liker smaken av disse? =)

Skrevet

Jeg lærte at det er lurt å ta folat alt som prøver.

I min tid lærte vi at nok folat kan være grunn til at det er så mange tvillinger som har blitt født "naturlig" de siste årene. (De ser sammenheng mellom oppstart av anbefaling og økt antall tvillingfødte laget helt på vanlig måte)

Nå er dette to år siden, så ting kan ha forandret seg etter min tid som (over)aktiv prøver.

Det er ikke fare for å få i seg for store doser med folat heller. Overskuddet tisser vi evt ut, og neste dag må vi til på scratch igjen.

Skrevet

Jeg tar også "GRAVID" fra Nycomed.Men de smaker jo ingenting!?! Si meg,tygger du de,meg83??!?;))

Skrevet

Jeg har brukt folat siden jeg ble prøver (i 2006) Har tatt b-vitaminer som inneholder folat + at jeg tar multivitaminer som også har folat i seg. Nå skal vi starte opp icsi-forsøk og i informasjonsbrevet var det anbefalt at man skulle ta 0,4 mg folat pr dag. På pakkene jeg tar står det at de inneholder (begge) 200 og så et rart tegn som jeg synes å huske heter mikrogram. Er det noen som vet om jeg tar nok eller om jeg bør kjøpe andre tabletter?

Skrevet

jeg spiser" GRAVID" og brekker meg hver gang. Smaker grusomt, selv om jeg svelger de så fort jeg bare kan :o)

Skrevet

Jeg tar Complete Folat og Omega-3, eneste jeg merker noe til en det grusomme oppstøtet jeg får av tran litt etter jeg har tatt de...

Det anbefales vel å ta folat i planleggingsfasen av en graviditet og i første trimester!?!

Skrevet

Heisann!

Jeg tar også folat. Har holdt på med det i ca 2 år.

Til deg som plages med oppstøt av tran:

Er det fiskeoljekapsler du tar? Kan lønne seg å ta de før mat slik at maten blir liggende oppå kapslene i magen - da vil det bli mindre oppstøt.

Skrevet

Hei!

Ja, det er fiskeoljekapsler med folat i... Takk for tipset, det skal jeg huske på neste gang jeg tar de! Er liksom det første jeg hiver i meg om morgenen så jeg ikke skal glemme det... Men takk!

Skrevet

0,4 mg er det samme som 400 mikrogram. Så hvis du tar to piller som hver inneholder 200 mikrogram så tar du akkurat det du skal :-)

Skrevet

Takk for svar!

Er ikke enkelt når sykehus og pille-lagere ikke bruker samme betegnelser -jeg er da ikke sykepleier heller.

Skrevet

Hehe, ingen tyggeing her, frk bulle.. =) Det hadde i hvert fall vært grumsomt!! :P Var godt å se at det finnes noen som meg også, lillebie, begynte å føle meg litt smårar her, hehe.. Men det er jo utrolig fascinerende at man kan være så forskjellige på dette området! Sprøtt :P

Skrevet

Jeg tar også omega-3 med folat i, men tar i tillegg mye utenom. Pga flere SAer, skal jeg ha 1mg og nå håper jeg det gjør at den lille spiren sitter i 8 mnd til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...