Gå til innhold

Flaskemelk på fly?

Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 8 uker som får MME. Hjemme blander jeg kokt kaldt og kokt varmt vann, det er helt genialt når vi er ute på tur/kafé osv. Men hvordan løser vi det med flaskemelk når vi skal ut og fly? Jeg tenker på alle reglene på hva man har lov og ikke lov til å ha med seg gjennom sikkerhetskontrollen... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lov til å ha med alt når det gjelder barnemat. Når vi dro til syden i sommer hadde jeg med termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og pulver dispenser med ferdig oppmålt pulver. Det var ikke noe problem.

Skrevet

Sant at du har lov til å ha med alt med barnemat å gjøre, men forberedt deg på at forskjellige flyplasser kanskje har ulike krav om hvordan du bærer dem. Vi reiste til London for et par måneder siden med samme utstyr som mamman - ikke noe problem på Gardermoen, men på returreisen på Heathrow ble jeg fortalt at jeg ikke kunne ta noe i termosen gjennom sikkerhetskontroll. Jeg ble nødt til å tømme alt kaldt vannet inn i en flaske, tømme alt varmt vannet inn i en annen flaske, smake på alt vannet, og så helle alt tilbake etter at jeg hadde gått gjennom sikkerhetskontroll. Helt tåpelig!

Skrevet

Ta med deg noen pakker med ferdigblandet nan, og tomme flasker :) Enkelt og greit på tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...