Gå til innhold

Når kontakter jeg NAV for å søke om mammapermisjon? Er sykemeldt fra arbeidskontrakt som går ut nå.

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt fra en arbeidskontrakt som gikk ut nå i januar. Når kan jeg søke? Min inntekt er jo ikke avklart på forhånd. Det er stor forskjell på om jeg er sykemeldt resten av svangerskapet eller om legen friskmelder meg i februar, og jeg står arbeidsledig.

(Og arbeidsledig uten rett på dagpenger, rakk ikke å tjene 105 tusen i 2008. Mangler bare 5 tusen på det - men var ferdig utdannet i 2008, og rakk ikke jobbe mer)

Legen ville sykemelde meg fordi jeg scoret lavt på noen prøver. Har inntrykk av at han vil holde meg hjemme resten av tiden.

Betyr det at jeg må vente med å søke til jeg skal ut i permisjon i slutten av april? Da får jeg vel pengene i juli?

Fortsetter under...

Søk nå, og oppgi nåværende lønn som inntekten din. Dette kan du endre på sendere om store endringer skjer, det viktigste er å få inn søknaden til NAV.

Sykmeldes du får du jo samme lønn hele perioden, og du har jo en følelse av at dette kommer til å være tilfelle.

Tipper legen din ikke friskmelder deg like før fødselen heller - mye stress å lete etter ny jobb akkurat da, og ikke stor sjanse for å få en når man er høygravid. Uansett har du jo jobbet, og skal ut i permisjon - sjekk hva du får på NAV.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...