Gå til innhold

løping og gravid, kan jeg fortsette med det som gravid??


maria12345

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid likt å trenge og holde meg i aktivitet og de siste årene har jeg drevet med jogging/løping enten på grus eller på vegen. Jeg får flere tilbakemeldinger på om dette er bra og blir da litt usikker på hva som er riktig!! Kan jeg fortsette med å løpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg løpte også en hel del før jeg ble gravid og hadde planer om å fortsette med det så lenge som mulig. Men lenge før magen kom, måtte jeg gi opp. Først måtte jeg sååå tisse etter 500 meter. Og så synes jeg at jeg ble ganske "tung" i underlivet, om du skjønner hva jeg mener. Så siste tur hadde jeg vel når jeg var 10-12 uker på vei.

Men det er ingenting i veien med å jogge i svangerskapet, så fremt kroppen sier det er OK:-) Best å holde seg borte fra de tyngste og lengste asfalt-turene kanskje.Og så begrenser det seg selv etterhvert. Men da er det mye annen morsom trening å finne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eni med Mama her.....Dette vil kroppen din begrense selv,men det er ikke skadlig med tanke på graviditeten.....! Jeg hadde vel min siste "løpetur" i uke 24,men den var tung....og for ikke snakke om ubehagli..... Men sto på elipsemaskinen veldig lenge- her finner du noe som passer deg ;) Som sagt- mye moro trening som finnes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt fortsette med løping når kroppen er vant til det, men bør ta det litt roligere og ikke trappe opp treningsmengden.. Har selv løpt 3-4 økter i uka fram til nå,er i uke 15+5. Spinning er et bra alternativ når det blir tyngre å løpe..har gått mer over til dette selv, fungere veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...