Gå til innhold

Akupunktur kan hjelpe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare gi et tips til dere som sliter med angst/depresjon og søvnvansker.

Jeg sluttet med antidepressiva da jeg skulle prøve å bli gravid. fikk ganske raskt tilbakefall av symptomer og har vært veldig plaget. Vært 100% sykemeldt det meste av svangerskapet grunnet dette, er nå 23 uker på vei.

Har en jordmor som også er psykiatrisk sykepleier og har tatt utdanning i akupunktur. Hun begynte å sette nåler for å se om det kunne hjelpe. Etter hvert ble jeg betydelig bedre og begynte å jobbe litt igjen. Trodde egentlig ikke dette skyldtes nålene, men at jeg følte meg bedre siden jeg var ferdig med 1.trimester.

Men så ble jordmoren min sykemeldt og var det i 2 mnd. I denne perioden ble jeg dårligere igjen, måtte slutte å jobbe igjen og har sterkt vurdert å begynne med antidepressiva igjen. men så kom hun tilbake, og vi ble enige om å gjøre et nytt forsøk med akupunktur før jeg evt skulle begynne med medisiner. Og jeg synes det virker! Sover bedre, mindre depressive tanker, mindre angst.

Så hvis noen av dere sliter med det samme: forsøk akupunktur! Det kan ihvertfall kanskje utsette behovet for medisiner, og det er jo kjempepositivt når man er gravid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...