Gå til innhold

Skriker i forbindelse med måltid, HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er nå 6 uker, og amminga har gått greit helt frem til for ca 1 uke siden (eller mer??) da begynte han å skrike etter at han hadde spist i ca 10-20 min, han begynner å vri seg litt og så kommer hylet.

Jeg har da tatt han opp og prøvd å rape han, men ingen rap, og da jeg har lagt han til puppen igjen, har han bae skreket.

Dette skjer ved alle måltid, og fører til at han ikke får spist så mye av gangen og heller må spise oftere... Han slutter som regel å skrike, bare jeg tar han vekk fra puppen...

Noen som vet hva dette kan være?? Eller har opplevd lignende og kan gi meg råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jenta mi var også en del urolig ved puppen kan jeg huske. Det kom rundt 4-6 ukers alder.

Hun ble en del plaget med luft, ikke med skriketokter men hun var mye utilpass. Men hun skrek ikke ved puppen men var urolig.

Vet ikke om han kan ha vondt i magen? Det har jo så og si alle nyfødte i større eller mindre grad.

Tenker litt på om utdrivnings refleksen din er kraftig men da er det rart han begynner å skrike etter10-20 min. Så jeg tror ikke det er det.

Er han ikke mere sulten da? Prøv å tilby han det andre brystet? Eller så er han mett. Du sier han ikke får spist så mye av gangen men det er ikke mye som skal til får å mette den lille magen, å det er vanskelig å tenke seg til hvor mye de får i seg. Å mm er veldig lettfordøyelig så at de spiser ofte er bare normalt. Dette med at det skal gå 3-4 timer mellom hvert måltid har aldri ekstistert her. Snuppa mi ville ha hver time, til hver andre time når hun var våken. Ja noen ganger flere ganger i timen å. Å hun lå aldri så lenge som 10-20 min.

Jeg vet ikke men synes det høres ut som han er mett, eller om han er mere sulten kan du tilby han den andre puppen men gråter han da å er han nok forsynt. Kanskje han vil ha smokk etterpå? Vet ikke om han bruker det?

Nei, jeg tror han er mett jeg, veldig bra å suge i 10-20 min.

Skrevet

Sønnen min begynte med dette når han var rundt 8 uker. Trodde første at det var fordi det var lite melk i puppen, men etter at jeg begynte å pumpe så kan jeg ikke skjønne at det var det som var problemet. Han begynte også å skrike etter ca 10 minutter ved puppen. Jeg lurer på om det er fordi at etter 10 minutter så strømmer ikke melken like fort, og han måtte anstrenge seg mer for å få ut melk. Og da be han sint. Jeg måtte til slutt slutte å amme, for når han ble sint så dro han brystvorten i alle retninger, og den ble sår og sprakk opp. I tillegg var det lite hyggelig å amme en sint unge. Jeg begynte å pumpe i stedet, og ga melken på flaske. Da roet han seg med en gang, så det kan ikke ha vært noe galt med selve melken. Jeg merket fort at han heller ville ha få men store måltider, og han gikk ned til 4 måltider i døgnet når han fikk flaske. Begynte også å sove hele natten, men det kan jo ha vært tilfeldig.

Håper du finner en løsning som fungerer for dere, for det er frustrerende å ha en sint liten unge hengende på puppen :(

Skrevet

Jeg har en liten jentesom blir 6 uker imorgen. Har hatt de samme problemene som du nevner. Var like før jeg gav opp hele amminga, enda dette er mitt 3 barn og har erfaring fra før. Jeg gikk til kiropraktor, ble bedre etter 1 gang. Hun er stiv i nakken pluss bekkenet noe som gir ubehag i ammesituasjonen. Har vært 2 ganger og skal tilbake imorgen, er ikke helt bra enda men myyye bedre;)

Skrevet

Hei

Lillegull her er 5 uker og har siste halvannen uka begynt å "tulle" sånn ved noen måltider hver dag... Før spiste han som regel 20 min +, men så har han begynt å skrike og vri seg etter 10 til 15 min... Ble litt frustrert i begynnelsen, for trodde han ikke fikk nok mat, men prata med hs, og hun sa at han nå suger mye mer effektivt, og dermed får i seg mer, enn det de gjør når de er helt nyfødte. Derfor var ofte ti min nok når han var blitt så stor som han er nå... Derfor har jeg begynt å la han bestemme selv, og tar han vekk når han viser at han ikke vil mer. Fungerer hvertfall greit her, og han legger godt på seg... Det har han gjort hele tiden.

Lykke til

Skrevet

Setter ENORM pris på dere som har tatt dere tid til å svare meg!!

Jeg lurer på om det kan være at han blir mett, for jeg har opplevd for første gang at melka kommer ut i en stråle!! Kanskje jeg har fått veldig mye melk, og at han i tillegg suger mer, så han får i seg kjempemye melk?? For han spytter også ut en del melk på slutten, og noen ganger høres det ut som om han drukner i melk....

Men er fortsatt usikker og i tvil, så jeg setter pris på flere innspill og erfaringer altså!!

Takk alle <3

Skrevet

Hei igjen.

Kom til å tenke på en ting... Virker han fornøyd ellers?

Hvis han spiser ca ti min, begynner å skrike, og du tar han vekk, roer han seg da som vanlig etter et måltid?

Hvis det ellers virker som han har det bra, så blir han nok mett.

Men reis på helsestasjonen å se om han har lagt normalt på seg den siste uka som han har tullet sånn vel?;) Hvis han har gjort det, så er det nok ikke noe mer å bekymre seg over:)

Drar du på helsestasjonen kan du jo kanskje få en prat med hs også, og høre hennes mening... Hun er tross alt en fagperson..

Fortsatt masse lykke til hvertfall!! :)

Skrevet

Ja, han virker fornøyd ellers. Han roer seg som regel når jeg ar han vekk fra puppen.

Har ikke veid han siden vi dro fra sykehuset da....Men vi skal på 6 ukers kontrollen til torsdag, så venter til da. Han har spist greit i dag, og jeg ser jo her at mange babyer spiser bare 10 min også, og heller oftere, så jeg tror at dette er OK.

Men ringer HS straks om jeg føler jeg må det da :)

TUSEN millioner takk for hjelp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...