Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å begynne å gi brød til de små? Eventuelt la dem få sutte på en brødskalk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 mnd??? seriøst? har hørt rundt 8-9 mnd jeg

Skrevet

Hehe, 3-4 måneder må har vært en tull. Det anbefales å begynne når de er 8 måneder fordi tyggerefleksen er utviklet da. :-) Men gullet mitt har ikke vært klar for noe tyggemat før nå, 10 måneder gammel!

Skrevet

3-4mnd hørtes veldig tildig ut ja. Har prøvd å søke litt på nett, men finner ikke noe konkret, kommer bare opp treff på forskjellige forumer - der og går det mye i 7-8 mnd. Så da regner jeg med at det er sånn ca riktig :) Må de ha fått tenner for å spise brød? Dagens dumme spørsmål sikkert!

Skrevet

Nei, de må ikke ha tenner får å spise brød. Men de må ha gommer.

Jeg begynte med brød når jenta mi var 7 mnd. Hun er nå straks året å har bare to tenner nede men hun spiser brød som bare det. Kjeks spiser hun å, ja alt mulig. Hun tygger ivei med gommene sine.

Jeg ville nok ikke begynt noe før 6-7 mnd. Rundt da er vel passe for de fleste.

Skrevet

Ok :) Tror jeg så noe babykjeks på butikker her om dagen, og de var vel til 6 eller 8mnd (husker ikke helt), så da faller vel kanskje brødmat under den kategorien.

Skrevet

De er fra 8 mnd!=)

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra helsesøster på 6mnd kontroll at jeg så smått kunne introdusere brødskive, men uten pålegg til å begynne med..

Skrevet

Min store skrekk er at hun får en stor brødbit sittende fast i halsen..men tenkte jeg skulle introdusere litt brød for min snart 8 mnd gamle datter snart. Kommer vel til å være litt nervøs de første gangene

Skrevet

Jeg begynte å gi brød ved 5 mnd pga liten intersse for grøt da, og det gikk helt fint. De trenger ikke tenner for dette. Men merker at det må en måte går enda bedre nå ved 8 mnd, om det er pga øvelse eller at tyggerefleksen er bedre utviklet vet jeg ikke. Men brødbiten blir jo helt myk i munnen, og så svelger han den ned, tygger ikke så veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...