Gå til innhold

Hvordan grille en hel rå kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal hive kyllingen i ovnen nå, og lurte på hvor lenge og hvor mange grader en hel rå kylling tar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier og vaske/skylle kyllingen og ta posen med innmat ut (hvis der er sådan en i kyllingen)

Tørk den med papir og krydre den.

Ta den gjerne i en stekepose eller ildfastform med lokk.

Tror min er inn i ca 1 time ved 200c

Skrevet

Søker du på helstekt kylling får du mange treff og oppskrifter. Kommer an på kyllingen og ovnene din. På en stor kylling bruker ovnen min ofte 1,5 time på 180 grader, og så griller jeg et par minutt på slutten. Det er lurt å ta en snitt i den tykkeste delen av låret, då er steketiden kortere. Ofte tørler brystet ut siden lårene tar lenger tid. Jeg kan legge en skive bacon over brystene om jeg er redd det blir tørt. Liker også å legge kyllingen på rotgrønnsaker, så blir alt ferdig samtidig.

Skrevet

Vi steker ofte kylling i ovn, og det tar en time minimum, men det kommer an på størrelsen. Det er kjempegodt å ha potetbiter/båter rundt, ha i litt vann så de har noe å steke i, det blir også saus når kyllingfettet renner ut.

En annen ting som er veldig godt med dette er hele hvitløksbåter med "papiret" på sammen med potetene, de blir kjempemøre og ikke sterke på smak i det hele tatt! Skvis ut innmaten og ha på kyllingkjøttet nammmmmmmmmmmmmm!

Skrevet

200 grader bruker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...