LilleVildeogMamma Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Lille er snart 3,5 mnd. og dagene våre er veldig ulike. Har ikke fått rutiner på noe nesten. Han legger seg i åtte tiden etter kveldstell og sover en times tid før han våkner og vil opp! Det ender med at vi til slutt tar han opp og da er han oppe til vi legger oss og han får ligge sammen med oss i senga. Kan sikkert sove til i 11-12 tiden på dagen igjen, men jeg vekker han alltid mellom 9 og 10.30. Nå lurer jeg på om jeg må begynne å sette på vekkeklokka og vekke han til fast tid hver dag. Kanksje klokka 07.30 eller 08.00 for at kveldene og dagen skal bli litt bedre og lengre. Noen som har erfaring med det? Jeg kommer til å være dødstrøtt ettersom klokka godt kan bli ett før han sovner igjen, men sikkert verd det.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Det hørtes lurt ut å lage litt stå opp rutiner Er jo bedre at babyen blir vant til å stå opp tidlig hver dag nå, enn at du må slite med det ved permisjonsslutt
Frøken Freken Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Snuppelure er 4 mnd, en god stund sto vi opp 0700 hver dag, da mannen min gikk på jobb. Nå har jeg vært en uke hos foreldrene mine, og hun har sovet både til 08.30 og 0900, merker dagene blir mer stress for meg -- for normalt kan jeg legge henne i vuggen og hun sovner på et blunkt, mens nå er det litt hummer og kanari når hun er trøtt igjen. Merker hun kan være lenger våken når hun har så lange netter, men at hun er litt mer grinete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå