Gå til innhold

Dere som er plaget med kvalme..

Anbefalte innlegg

Er dere i full jobb eller er dere sykemeldt? Hvis dere er på jobb, hva gjør dere for å "holde ut". Jeg har vært konstant kvalm i 2 uker nå, og det virker som om kvalmen bare blir verre og verre for hver dag. Jeg kaster ikke opp, men er så kvalm at det føles som det er rett før jeg skal kaste opp hele tiden. I forrige uke var jeg hjemme fra jobb pga influensa, men i morra må jeg tilbake og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene der.. Men, jeg er bare 8 uker på vei og kvalmen kan jo vare i mange uker enda før den (forhåpentligvis) gir seg. Er det noen som har noen gode råd til hva som kan døyve kvalmen? Sist jeg gikk gravid ble jeg kvalm kun dersom det gikk for lang tid mellom hver gang jeg spiste, og med en gang jeg fikk i meg noe mat ble jeg bra igjen. Nå er jeg som sagt kvalm konstant, og ikke noe mat eller drikke hjelper, -snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139424178-dere-som-er-plaget-med-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, er ikke noe godt. Nå har jeg vært sykmeldt i 3 uker, legen vil ikke friskmelde meg før det værste har gitt seg, jeg er konstant kvalm, men kaster ikke opp, det er bare like før, Får ikke i meg noe mat i det hele tatt, prøver jeg så kommer det opp igjen. Jeg prøver å drikke veldig mye, det er bedre enn ikke noe, spiser også mye salt kjeks, det hjelper litt.

Dette begynte når jeg var ca 8 uker på vei, nå er jeg 11+4 og litt bedre, spiser fortsatt ikke noe mat ennå å det bekymrer meg, men legen sier at så lenge man før i seg drikke og noe smått (salt kjeks) p spise så holder det, bedre enn ingen ting.

Du må bare prate med legen din å fortelle åssen du har det, de fleste skjønner dette, er vanskelig å komme seg gjennom arbeidsdagen når man er så kvalm, men det gir seg heldigvis etterhvert det er en god trøst.

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...