Gå til innhold

MISTET EN TVILLING.....NOEN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest her inne om noen som har blitt gravid , for deretter å ha hatt en SA og mistet en tvilling, men fortsatt vert gravid med en? Opplever dere da å blø som i en mestruasjon noen dager?

Fortsetter under...

Skrevet

hei dette har jeg opplevd for noen år tilbake, har nå en frisk og rask gutt som blir 9 til sommeren,

da jeg fikk blødninger i uke 8 visste jeg ikke at jeg var gravid med 2 engang, og trodde jeg mistet den som var inne i magen, blødde noe voldsomt, stod rett og slett med blod nedpå knærne, ingen smerter, men mye blod og det var klumpete og kom masse

fikk UL på sykehuset og legen skrev spontanabort på papiret med en gang :-( da legen kikket med innvendig UL sa han åååååå der er den jo, og vi så et lite vesen som var 1,7 cm fra hodet til rumpa og et bankende hjerte og 4 små stumper til armer og ben. rett ved siden av så vi en mørk flekk der legen sa nr 2 hadde "sittet"

Skrevet

jeg har nettop hatt endel innlegg om det.... på mandag kom det plutselig blødninger...uten forvarsel... fikk ul tirsdagen og da kunne vi se at jeg hadde to fosterposer hvor den ene var grumsete... men den andre såg fortsatt intakt ut... kunne ikke se noe foster inni noen av de...

torsdag fikk jeg blødning igjen, ikke like mye slim denne gangen, men fikk ul igjen fredagen... da kunne vi se at den "posen" jeg hadde hatt SA på var vekke, men det andre var der fortsatt... kunne nå de noe inni den intakte posen... men ikke noe hjerte, så er ca 5 uker på vei..

skal ha ny ul tirsdag 20.01 for å se om det er noe hjerte der da eller om fosteret har sluttet å vokse...

jeg hadde ikke smerter, og var relativt lite blødninger i forhold til hva mange beskriver det som.. blødde ikke ut flere bind osv...

fikk jo sjokk over at det hadde vært to der, men visste det egentlig.. følte det bare på meg.. sa det til en veninne helgen før, men hun bare lo av meg og sa at ved 2.gangs får man jo fortere mage osv... men jeg visste innerst inne at det var flere enn en der... så krysser fingrene for at jeg får se et hjerte neste tirsdag:)

Skrevet

Jeg opplevde det samme for 7.5 år siden. Legene trodde det var abort. Jeg var inne til UL relativt tidlig i svangerskapet p.g.a blødninger som varte noen dager. Vi var redde for XU som jeg hadde hatt tidligere. Gynekologen så en svart flekk, men også at det var liv der. Fortsatte å ta prøver av HCG for å se om denne økte eller minsket. Ved fødsel hadde jeg to morkaker. Jeg hadde også dårlig tilvekst på hun som ble født. Mulig den andre morkaka tok til seg noe av næringen hun skulle hatt. Jeg gikk kun opp 6-7 kilo i svangerskapet.

Nå i ettertid tror jeg det er ganske vanlig å ha anlegg for tvillinger i starten av svangerskapet, men at den ene blir en abort.

Skrevet

Jeg fikk veldig vondt i magen da jeg var ca 3mndr på vei. Dro på ul og da så han 2 fostre. Den ene ville det ikke bli noe av, mens den andre var frisk og rask. I dag har jeg ei frisk og rask tulle på 9 mndr. Blødde aldri noe, og kroppen absorberte visstnok det som ikke skulle leve selv. Ved senere ul var nr 2 borte uten at jeg hadde merket annet enn magesmerter.

Skrevet

husker ikke hvor jeg leste dette, men leste ivertfall at ca 50% av alle tvilling svangerskap ender med sa på den ene tvillingen.. noen merker det, andre ikke...

Annonse

Skrevet

inne på fra uke til uke under mors uke 5...

"Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...