2 vidunderjenter Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Lillejenta på 18 måneder har plutselig begynt å våkne igjen på "natta"/tidlig morgenen fordi hun er kliss gjennomvåt!Våkner hun tidlig nok, skifter jeg på henne og legger henne igjen, men er det etter kl 0630 synes hun det er på tide å stå opp.. Det gjør ikke jeg:-) Bruker Pampers 4, så den skal jo være mer enn stor nok, men allikvel så tisser hun den full og altså vel så det. Hun spiser og drikker veldig godt, men tisser lite på formiddagen, mer på ettermiddagen/kvelden, men altså MYE på natta. Noen som har opplevd det samme? Har termin igjen i mars og hadde tenkt å begynne å se om jeg kunne få henne bleiefri i løpet av våren, men dersom hun fortsatt tisser så mye på natta, skjønner jeg jo at det blir vanskelig.. Er det noe som går seg til av seg selv, eller finnes det noen triks? :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Prøv deg frem med flere bleietyper, for noen er Pampers best, for andre er Libero eller andre sorter best - avhenger av kroppsfasong m.m. For oss forsvant problemet da vi gikk over til Pampers. Har hørt at det finnes nattbleier med større kapasitet - hør på apoteket.
digger Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Prøv å bare gi vann feks etter kl 1800. Viktig at de ikke drikker veldig mye etter dette, og hvis de virkelig er tørste så drikker de jo vann. Har du prøv pysj i ullfleece? De blir da ikke kalde og gjennomvåte her i gårder hvertfall. Etter at vi beynte med ullpysj sov minsten hele natta utrolig nok.
*smula* Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg ville nok prøvd en annen bleie på natta, det kan hende det hjelper. Vi bruker Libero 6 om natten, og 5 på dagen.
2 vidunderjenter Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2009 Har tenkt å prøve ullpysj; må bare få kjøpt en først:) Hun nekter jo å ligge med dyne, så det blir jo fort kaldt stakkar. Hun drikker melk til kveldsmaten kl 1830, men siden middagen ofte blir litt senere enn planlagt, så spiser/drikker hun ikke så mye til kvelds.. Mistenker at hun ofte tisser en del rett etter at hun har lagt seg. Hun begynner å vise litt interesse for potta, så håper kanskje at hun vil ta en tur på potta under kveldsstellet når vi kommer så langt.. Men enn så lenge så setter hun seg på potta ETTER hver gang hun har bærsjet, men hun har i allefal delvis forstått hva den er til.. hehe.Søte lille jenta:-)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Ikke tenk så mye på om nr 4 i følge kiloanvisningen skal passe. Siden hun tisser gjennom er det helt tydelig ikke nok, så du må opp i str. (Vi opplevde generelt at pampers var en dårlig nattbleie, og hadde samme problem som dere, så bytta merke også)
2 vidunderjenter Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2009 Hvilket merke byttet dere til? Har prøvd Coop sine, men syntes de var omtrent like bra/dårlig akkurat på dette..
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Hei Vi har samme problemet med jenta vår som er 1 år. Hun tisser utrolig mye om natta, og bruker vanligvis Libero nr 5. Den holder akkurat, men av og til blir den for full og lekker litt. Vi forsøkte Pampers en natt, og da var hun søkk våt (pysj + madrass). Hvis man sammenligner Libero og Pampersbleiene så synes jeg at Pampers sin er mye tynnere enn Liberos. Detter en min mening og erfaring, da. Sikkert mange meninger der ute:) Jeg bruker Pampers om dagen og Libero om natten, ihvertfall! Pampers er lett for henne å bevege seg i, da den ikke er så stor og tykk...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Vi bytta til pampers nr5 når jenta vår var 14mnd ca og ca 10kg, bleia er kjempetung om morgenen men ikke våt gjennom.
Solskinnsjenta Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Har du vurdert å prøve tøybleier på natten? Jeg skjønner at det ikke er så lang tid igjen av bleieperioden, men 3 tøybleier og noen ekstra innlegg trenger ikke koste så mye (og du sparer det jo på de andre bleiene).Du trenger f.eks ikke mer enn 1 ullbukse Med f.eks en bambusbleie + ekstra innlegg kan du få mer absorpsjonsevne + at det kommer mer luft til bleieområdet (med et fleeceinnlegg føles huden fin og tørr også!). Bleiene vasker du på 60 grader sammen med håndkler og kluter, så det blir ikke noe ekstra vask av disse få bleiene! Hvis du kan sy og har 1-2 kvelder med symaskinen er det lett å sy nattbleier av bambushåndklær. Bamboo fra Princess er supre! Hvis du ikke kan sy så har både bleieboden, stellerommet og kenguruloftet fine bleier (trykk på formsydde bleier inne på nettsidene). Lykke til uansett hva dere velger. Kan hende det holder å bytte til større bleier på natt.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Ville nok prøvd å bytte bleie str. ja, men en tur til legen for å måle blodsukker hadde kanskje ikke vært så dumt??
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker å sjekke og evt. skifte bleie på gutten min før jeg legger meg selv. Pluss at vi gikk opp til pampers 5 for flere måneder siden. (Han er snart 18 mnd).
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Du kan prøve å gå opp en str i bleie, og ta på truse, så sitter bleia godt selv om den kanskje er litt stor. Evnt kan du ta en trusebleie (up&go) i en str. større utpå den vanlige bleia. Jeg har prøvd begge deler på lillebror da han var våt gjennom hver kveld selv om jeg skiftet hver gang han fikk pupp om natta. Nå bruker han truse oppå bleia og det er svært sjelden det går gjennom nå.
2 vidunderjenter Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 11. januar 2009 Nå er jeg sikkert veldig dum, men hvorfor det? hva kan blodsukkeret ha med det å gjøre? er kanskje noe alle vet dette, men jeg spør allikevel jeg:-)
Yo&La+spire Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Henger meg på å anbefae tøybeier, formsydde md ullbukse, om natta. Det er som regel lekasjefritt! Evt vet eg om noen som bruker ullbukse (innsett med lanolin, altså ei bleiebukse) over engangsbleier også, slik at de ikke lekker....
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Bytta fra vanlig pampers til Libero up&go som nattbleie. First price sine bleier er også kurante. Synes du som tipset om å måle blodsukkeret er litt ute på vide veier her.. Å måtte gå opp en bleiestørrelse om natta skjer alle, uten at man skal begynne å blande diabetes inn i det.. Men for all del..Om barnet alltid er tørst og drikker/tisser ufattelige mengder så sjekk det..
Alba44 Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 Vi har prøvd oss litt frem her og det vi nå gjør som sjelden gir lekkasje er; Bruker Pampers nr 5 på dagtid, men alltid Libero nr 6 på natta. Synes Pampers passer best til lek og bevegelse, mens Libero på natta holder mye bedre på væsken. Fester også teipene på nattbleia litt på skrå oppover etter tips jeg fikk her på dib. Tror det funker ja ) Lykke til!
mathildas_mamma Skrevet 12. januar 2009 #18 Skrevet 12. januar 2009 Vi har samme problemet med jenta vår. Hun tisser gjennom så og si hver eneste natt. Vi bruker pampers 4 til vanlig, og har prødv det meste av andre bleier om natten, større str, andre merker, up&go osv osv Ingenting hjelper Det vi har gjort de siste dagene som har fungert bra for oss har vært og ta en body under pysjen. Så nå har vi hatt 3 tørre netter på rad. Fantastisk deilig!
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 12. januar 2009 #19 Skrevet 12. januar 2009 Samme problemet har vi hatt, vi gikk over til Libero6 på natta og vips så var hun tørr hver natt
Bebés'ilvousplâit Skrevet 13. januar 2009 #20 Skrevet 13. januar 2009 Ikke for å skremme, men noen jeg kjenner har en liten datter som tisset seg ekstremt mye ut. De tok henne med til legen og det viste seg at hun hadde en sjelden form for diabetes, som gjorde at hun overproduserte urin. En tur til legen for å måle blodsukker er nok ikke så dumt, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå