Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg tenkte jeg skulle lage en liste for oss som skal teste i uke 4. Så kan vi følge og støtte hverandre. Jeg skal teste lørdag 24. januar og er sjeleglad for at jeg har mye å gjøre de neste 14 dagene. Sist hadde jeg litt for god til til å sitte i en stol å kjenne etter, ble litt småsprø av det... ; )

PS! Jeg prøvde å oppdatere den store oversiktslisten over ventere, prøvere, gravide og mammaer, men det er det en del gjentagelser og mye gammel informasjon, så lot være. Noen som tør ta på seg redigeringsoppgave og freshe opp i listen? Kunne ha god lyst selv, men føler ikke jeg har god nok oversikt på en del av navnene.

Vel, her starter jeg i alle fall uke 4 prøvere-listen. Dere som vil stå på listen, kopierer den inn i deres første innlegg.

Bumpi de bump: 24. januar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

shute: 21. januar

Skrevet

Bumpi de bump: Jeg hadde allerede laget en ny liste som det sto 8.januar på. Viktig å sjekke at en skriver på den nyeste lista. Ja det var mye tull på den lista som det sto 5.januar på. Har fjernet gjentakelsene, men å oppdatere status på den enkelte det må nesten alle gjøre selv....

Ønsker dere som skal teste i uke 4 masse lykke til !!!!!

shute hvor mange egg ble satt inn???????

Skrevet

To inn, seks på frys - deilig å vite at jeg slipper full runde med hormonhelvete om det ikke skulle sitte denne gangen. Men det gjør de selvsagt... ;-)

Skrevet

eliza68: tester 19. januar

Skrevet

Klart det sitter denne gangen, shute : )

Jeg har heldigvis travle jobbdager og prøver å booke opp så mye som mulig av fritiden også. Håpet en tett timeplan skulle hjelpe mot å bli helt oppslukt av å kjenne etter kroppsendringer, nå er jeg utålmodig når jeg har tid ; )

Skrevet

Kjenner til den. Har tatt ekstrajobbing og vært hypersosial denne uken. Tok forsåvidt en test allerede i går, men det var bare for å overbevise meg selv om at eggløsningssprøyten var helt ute av kroppen. Jeg er litt nevrotisk i forhold til å skulle tro på en eventuell positiv test. ;-)

Det fine med IVF er at det er helt meningsløst å lure seg selv til å kjenne symptomer, siden medisinene fremkaller det som er - ømme bryster, stikninger, humørsvingninger, kvalme; you name it. Så jeg har egentlig vært mer avslappet i forhold til det nå enn da vi drev med inseminasjon.

Skrevet

Hei jenter!

Hvordan går det med dere? Har du prøvetestet eliza68? Eller tenker du å vente litt til?

Jeg har ingen tegn på at det kan være noe på gang. Er litt oppblåst, men det kan jo like gjerne skyldes KM. Ikke noen magefølelses på at dette går veien (eller ikke går) heller, slik jeg hadde sist gang. Så jeg har vel ikke annet å gjøre enn å vente tålmodig til neste lørdag, he-he. Krysser fingrene for dere begge!

Klem

Skrevet

Jeg har tyvtesta. Ikke at det hjalp noe. Føler meg så premenstruell som man kan bli, så var egentlig bare for å bevise at jeg ikke har helt trua. Kommer sikkert til å teste hver morgen inntil det er definitivt over. Men kroppen kjennes i grunn som den har mensen, bare at den ikke får det helt til på grunn av progesterontilskuddet jeg tar, så jeg er ikke veldig optimistisk.

Skrevet

Hm. Er jo litt tidlig å konkludere heldigvis : ) Og som du selv påpekte så er menstegn og graviditetstegn omtrent de samme når du går på stimuli? Skjønner godt at du tester, er vel veldig vanskelig å la være hvis testene ligger der i skapet og bare venter på å bli brukt : )

Selv har jeg bestemt meg for å vente med å bestille på billigtester til tirsdag, så svir jeg dem ikke av noen unødig før tiden. Har ikke råd til det akkurat nå.

Har forresten kommet til å tenke på en ting, som jeg håper kan være et godt tegn: Jjeg har fått så utrolig lyst på wienerpølser og det hadde jeg sist gang før IKM også. Da ble jeg jo gravid. Vanligvis har jeg bare lyst på sjokolade før mens...

Jaja, noe skal jeg også bruke hodet på en tiltaksløs søndag også. Er glad det er travle dager igjen fra i morgen...

Skrevet

Hei, og takk for at du spurte om jeg hadde testa Bumpi de bump. Jeg testet igår morges, på dag 14, med negativt utslag dessverre. Har ikke fått mens ennå, og øyner derfor et lite håp om at testen var feil, ellr at det var for tidlig.............................noen som har erfaring med det??????Dessverre er det nok etfattig håp............

Lykke til dere andre!

Skrevet

eliza68: tester 19. januar

habe: 21.januar

Skrevet

Hei eliza68!

Bra at du ikke tar det ille opp at jeg er så nysgjerrig : ) Jeg har vært borte fra laptop og internett noen dager, så nå var jeg veldig spent på å sjekke hvordag det har gått med dere her inne.

Har du fått mensen ennå? Jeg har lest her inne at noen ikke tester positiv før etter 14 dager, men det er dessverre ikke mitt inntrykk at det er vanlig. Samtidig så er vi jo forskjellige alle sammen, så hvorfor skal det ikke hende en av oss at noe uvanlig skjer : )

Hvis det ikke klaffer denne gangen, så håper jeg at det ikke blir for tøft for deg. Du får holde oss oppdatert!

Klem

Skrevet

Så ble det mens på meg i dag i stedet for positiv graviditetstest. Er selvsagt litt skuffet, men har hatt alle tegnene jeg hadde sist, så veldig overrasket kan jeg ikke si at jeg er. Så nå er det vel bare å gå på en ny runde...

God helg alle sammen!

Skrevet

Kjære bumpi de bump!

Så leitt at det ikke gikk for deg denne gangen.Jeg føler med deg, men det ser ut som om du tar det med fatning. Jeg fikk mensen onsdag, så da er vi i samme båt.Takk for at du spør hvordan det gikk med meg.Da regner jeg med at vi følger hverandre i neste runde også?Februar-hurra her kommer vi!

Lykke til!

Skrevet

Hei bumpi de bump og eliza68! Synd, begge to! Men februar blir en knallmåned :) Bumpi de bump, nå har vi akkurat samme historien, gravid på første, endte i MA, neg første ins etterpå. Det vil si; alle gode ting er tre, og neste måned sitter den klistret :) Jeg har akkurat hatt eggløsning, men fikk ikke dratt fordi jeg lå hjemme med feber og bronkitt. Litt surt, men en måned går heldigvis fort.

Skrevet

Ser at jeg skrev feil i forrige meldingen min. Skulle være at jeg IKKE hadde alle tegnene som sist, selvsagt.

He-he, ja alle gode ting er tre. Leste også et nytt ordtak her inne: "måske til påske". Vi får sette vår lit til begge ordtakene : ) Sist jeg var nedover fikk jeg pergo-resept hos legen, så skal hjelpe naturen litt neste gang. I følge fastlegen min er det et nordisk samarbeid som gjør at jeg kan bruke den danske originalresepten på apoteker her i Norge. Mye enklere, raskere og billigere enn at fastlegen må henvise meg til spesialist her i Norge.

Skrevet

Da begynner det å nærme seg en Storketur igjen - det er spennende for et par av de neste dagene er det helt umulig for meg å reise på grunn av jobb... Synes det er relativt stressende med EL-testing og organisering av tur samtidig som jeg har en krevende jobb der ingen selvsagt vet om prosjektet mitt. Hvordan gjør dere det med flytbilleter etc, kjøper dere til den dagen dere tror det blir tur for så booke om, eller venter dere til positiv test?

Skrevet

Jeg begynner å nærme tur til Nordica også, og føler akkurat det samme som deg. Stress å skjule det på jobb, samt stress å ordne reise. Jeg tenker faktisk på å ta nattbussen nedover, siden jeg hadde så forferseolig stressende flyhistorie sist, med avlysninger og forsinkelser.Men jeg tar ikke sjansen på å bokke reise før positiv EL-test.Det skal jo klaffe på dagen!Jeg har scannet hos gynekolog idag, og hun tror det blir tirsdag jeg har EL.Jeg kommer til å teste selv også.Når tror du det blir din dag i Køben?

Lykke til!

Skrevet

Hei habe og eliza68.

Hvordan gikk det med eggløsningen din, habe? Kom(mer) du deg nedover? Jeg har reist nedover dagen etter positiv el-test begge gangene. Tatt testen, ringt inn positivt til Nordica, fått time dagen etter og så bestilt flybillett. Tør ikke bestille ut fra forventet positiv test fordi jeg har hatt veldig ustadig syklus i alle år.

Det har klaffet veldig fint ift jobb begge gangene, men er litt mer usikker på hvor lett det blir å få det til neste gang. Men er villig til å gjøre MYE for å klare å få det til, inkludert lyve litt til folk rundt meg… Uffda. Håper på tilgivelse når prosjektet evt. lykkes ; )

Lykke til på tirsdag, eliza68!

Skrevet

Det ble Storketur på lørdag morgen. Er litt redd for at det var for sent, fikk sånn halvpositiv test sent torsdag kveld, og helt positiv fredag morgen. Da var jeg pokker i vold oppi Gudbrandsdalen for å holde foredrag hele fredagen. Stork mente det var tidsnok å komme lørdag morgen, men jeg har en snikende anelse om at det var for sent. Men

det vil jo vise seg...

Det hadde vært fint om Stork holdt opp litt ut over kvelden synes jeg, det ville være enklere mht å reise etter jobb, eller bare ta halve dagen fri.. Hvordan er det på Nordica?

Test i slutten av uke 7 ..

Skrevet

Hei habe!

Så er du igang igjen : ) Jeg lurer på om jeg skal skippe denne pp. Har fått resept på Pergotime. Trodde jeg skulle begynne å ta den ved eggløsning, men det er jo i menstiden jeg skulle startet opp. Har lest om bruken her inne før, men den infoen hadde jaggu falt helt ut av hodet på meg. Er skikkelig svimete noen ganger!

Nordica har åpent til kl 1900 på hverdager og på formiddagen i helgene ifølge hjemmesidene. Jeg var der på en lørdag sist, time kl halv to, og da var det i alle fall mye trafikk der. Så danske formiddager er nok lengre enn de norske : )

Skal heie på deg i uke sju, habe!!!!!

Skrevet

Hei

Da har Nordica litt bedre åpningstider enn Stork - de har bare oppe på ettermiddagene til kl 17, men de er åpne i helgene...

Jeg har ikke vurdert å bruke hormoner, ennå. Men går det ikke nå, er det kanskje noe å tenke på . Jeg har jo ikke alderen med meg.. Hva er det som gjør at du prøver det?

Skrevet

Hei!

Og takk habe og bumpidebump for lykkeønskninger!Håper det går bra denne gangen for deg habe!Kan jo høres ut som om lørdag morgen passet godt i forhold til EL-vi satser på det.Jeg var selv hos Nordica, og de har oppe til19 på hverdager ja.Mitt inntrykk er at de er ganske fleksible.Selv fikk jeg EL test som var nesten 100% pos.søndag morgen, dvs teststreken hadde litt mindre rosa farge enn kontroll streken.jeg ringte da Nordica, og Svend Lindenberg ba meg sette EL sprøyt, og mente jeg skulle komme mandag kl.17.Og det gjorde jeg, med morgenbuss ned, og retur med nattbus-og så rett på jobb(hjelp-det var slitsomt og vondt for kroppen!).De scannet meg når jeg kom for å se om det passet å inseminere, og så tinte de sæden og en halvtime etterpå var det sprøyte inn-vips-ferdig med det.De er veldig kjappe der da.Litt for kjappe etter min smak, men hva gjør man ikke for å bli gravid..............

Jeg håper det går veien for deg habe, og du skal vel snart ned også bumpidebump?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...