Gå til innhold

Saft....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt usikker her..... Ser mange små barn drikker saft, men hva slags saft er det de får? Små barn skal jo helst ikke ha kunstig søtningsstoff, men heller ikke mye sukker! Så hva gir man? Saft med eller uten sukker? Gutten min er 17 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir vann til mine gutter. Men når de innimellom får saft, eks til middag og liknende så gir jeg dem den saften vi har, Tenker ikke så mye over hva slags, men det er fordi de ikke drikker så mye av det. Her spør de helst etter vann. Drikker brus til kveldskosen i helgene, og melk til maten. Saft drikker de stort sett bare til middager av og til.

Skrevet

vet ikke, mi på 20 mnd drikker kun vann.

men trur jeg har sett noe sånn babysaft der barnematen står..eller er det kanskje juice?

i sånne små kartonger..

Skrevet

gutten min på 16mnd får ikke noe saft. visst han skal ha noe ekstra, f.eks. på lørdagene, så får han eplejuice blandet ut med vann. På julaften fikk han rødbrus som jeg rørte ut litt av kulsyren av. ellers så går det i melk og vann her :D

Skrevet

mini her får husholdningssaft. den uten sukker.

syns det er greit å gi henne saft.

Skrevet

Gir ikke saft, kun vann og melk. (og hjemmelaga smoothie av fersk juice og frukt som ekstra kos.)

Hvorfor skal dem absolutt ha saft?

Skrevet

Vi gir som regel vann, men har inne i mellom gitt saft med mindre sukker eller uten sukker. Vet ikke hva som er værst jeg; sukker eller tilsetningsstoffer...

Skrevet

Vi gir saft, han får vanlig husholdnings saft med sukker:) Er jo ikke mye saft jeg blander i, nok til at han såvidt smaker noe:) Vi har prøvd å venne ham til vann leeenge, han er 15 mnd nå, men han går faktisk tørst hvis han får vann. Ikke drikker han melk heller så får å få i ham væske så må vi gi saft, snakket med leger om det og de er enige så da fortsetter vi til han er gammel nok til å forstå:) Han drikker riktignok litt vann til måltidene, men det er stort sett bare for at vi ikke skal få inn skjea;)

Skrevet

Tvillingene mine er 18 mnd nå. De drikker helst vann, får melk innimellom og saft omtrent kun når vi er på besøk hos besteforeldre.

Da får de saft med sukker, enten hjemmelaget eller solbærsaft.

Kunstig søtningsmiddel skal ikke gies til barn under 3 år, så det holder jeg dem unna (er gravid så drikker det ikke selv heller akkurat nå).

Sukker vet kroppen hvordan den skal håndtere, så så lenge inntaket er begrenset ser jeg ingen problemer med å gi sukkerholdig drikke til små barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...