craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Jenta mi på 6mnd har lenge hatt forskjølelse, var hos lege på mandag, men han sa det ville gå over av seg selv. Noen dager senere begynnte hun å hoste, og det ble værre og værre( veldig fæl hoste til å være så lita,syns jeg). Kjøpte hostesaft på apoteket, men hjalp ikke. Torsdag kveld begynnte det smått med feber, og den hadde stiget mere på fredag. Hun skreik og hostet og hadde det ikke bra stakkar:( Så vi dro til legen igjen, han mente det var en infeksjon og at det ville gå over av seg selv, å fikk hostesaft for den fæle hosten. Idag hoster hun fortsatt fælt, begynner å gråte etter hun har hostet, syns ikke hostesaften har hjulpet. Når hun puster er det en pipende og hes pustelyd. Tempen hennes er under 38. Burde jeg ringe legevakta, eller vente og se om det går over av seg selv??
Hermione_77 Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Det skader ikke å ta en telefon til legevakta. Better safe than sorry!! Ikke godt for mamma heller å gå rundt i usikkerhet.
zombie2be Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 har jenta di hatt flere perioder med slike forkjølelser med pipende og hes pustelyd? gutten vår (10mnd) var forkjølet i 3 måneder med bare et par gode dager innimellom. han hostet vannvittig mye og stygt, enda verre på natta. ble fort tett og strevde med pusten. hadde flere runder med lege/legevakt. nå for ca 3 uker siden fikk vi inhalasjonsmedisin mot astma. mulig han har fått barneastma. pipende og hes pustelyd kan være et tegn på det, men MÅ jo ikke. tror jeg ville sett an litt, følg med og ta kontakt med legen hvis hun får feber av og på eller forkjølelsen blir verre/ikke gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå