Gå til innhold

Synes smågutter ikke er så fine med helt kort hår. Hvordan klipper dere småguttene deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så han ikke ser ut som en jente. Det er så rart at foreldre ønsker at småguttene deres skal se ut som jenter med lange krøller. Ønsket de seg egentlig en jente? ;-)

Nei, ikke i det hele tatt, men synes at helt kort hår på gutter er stygt. Men synes ikke kjempelangt hår på jenter heller er så fint. De fleste foreldre steller håret for lite til at det er pent. Skal jenta ha langt hår bør foreldrene belage seg på lage fletter/hestehale et par ganger til dagen og det gjør de fleste ikke. Så på jenter synes jeg ofte bob er finest.

Syns forskjelige barn kler forskjelige frisyrer.

Forøvrig, å ha lang hår er da ingen jente greie.

Å jeg syns det er kjempe søtt med gutter med søte lange krøller jeg.

Min gutt har en mellom ting, eventuelt, langt kort hår ;)

Ja, det er sikkert skikkelig stas for 6-åringen jeg kjenner. Han heter Matheo, en blir konsekvent kalt Mathea når folk treffer han første gang. Han blir kledd i kjønnsnøytrale klær og har lange hvite englelokker.

Annonse

For noe piss! Folk kan da ikke noe for at de ungen ser ut som en jente? I farten er det ikke lett å høre forskjell på Matheo og Mathea. Jeg fikk helt sjokk da jeg skjønte at ungen var en gutt, da hadde jeg øtt han tre ganger. Han blir stadig vekk tatt for å være en jente, det har da ingenting med mobbing å gjøre. Det er navnet, håret og klærne.

Når barn blir så store, at de selv kan si hvordan de skal se ut på håret, så bør de få bestemme selv.

Ungen til fettern min er 8, han har selv valg å ha langt hår. Moren har jo så lyst til å klippe han at hun vet ikke hvor han skal gjøre av seg.

Hvis noen kommenterer håre hans, sier han bare at "bare gameldagse mennesker tror langt hår er for jenter".

Han er utorlig fornøyd med å ha lang hår, å er en gutt som er populær i vennegjengen.

Så man trenger ikke bli mobbeoffer bare forfi man skiller seg litt ut.

Deter foresten vi foreldrene som lærer barna våre å mobbe, med å ikke tenke på hva vi sier foran dem.

F.eks

Prat mellom to foreldre som kjører bil, å Mette på 4 sitter bak.

"så du den rosa genseren til Olav eller, gutter skal da ikke bli kledd i rosa, det er en jente farge"

Dagen etter får Olav høre av Mette som satt bak : Du hadde på deg jente genser i går du, gutter kan ikke gå i rosa, for det er en jente farge.

Jeg er hi og denne diskusjonen gikk jo til det ekstreme. Det eneste jeg mente var at jeg ikke liker helt kort militærklipp på gutter. Men de ser jo likevel ut som gutter....

Helt rett 11.51

Hadde foreldre tenkt mer på hva de sier og utrykker tror jeg mobbeprosenten hadde gått ned betraktelig. Min erfaring er at det er de foreldrene som ofte dømmer mest som får mobbebarn.

Eldte har helt kort hår, det er det eneste han passer til med den løvemanken sin ;-) Mellomste har kort bak og på sidene og litt mer lengde oppå, litt rufsete liksom. Minste har så nydelige krøller/bølger i håret at jeg ikke får meg til å klippe ham enda, han er 1,5 år og har hår nesten til skuldrene (har stusset det 3-4 ganger da), men ser ikke ut som jente fordi om da ;-)

Mine gutter har typisk kort guttesveis, helt kort i nakke og ved ørene, litt lenger oppå og i luggen. Liker å tøffe seg seg med litt voks på toppen...

De er veldig forskjellige da, eldste har kjempetykt stritt hår, yngste har tynnere og krøllete hår. Han er den som er mest bestemt på å ha det kort (straks 5 år), når det blir for langt får han masse kommentarer på krøllene sine og kan ikke fordra det.

Elstemann på 3,5 har kjempetjukt mørkebrunt hår og han har litt 70talls aktig "mortenminstemannsveis". Mini har fortsatt tynnt hår, så han har vi nettopp skinna.. for å se om det vokser ut litt jevnere :)

Annonse

Usj så svart-hvitt....

Jeg synes ikke kort hår er noe særlig fint på gutter, uansett aldre synes jeg litt lengde er mye penere. Likevell er det noen som ikke passer til lengde på håret, f.eks gutten til ei veninne av meg. Han hadde langt hår, nå har hun klipt ham og nå ser han mye søtere ut.

Min gutt passer bedre til langt hår. Han er 4.5 år og har hår nesten til skuldrene. Han VIL ha det selv, og vi dro for å stusse før jul. Da var han veldig spesifikk på at de ikke skulle ta for mye, noe de heldigvis ikke gjorde. Han har alt håret klippet rett av i en lengde, men pannhåret er litt kortere og i sideskill. Han har sagt selv at han ikke vil ha det lengre enn skuldrene, så da skal han da slippe det. Er ikke mitt hår.

guttungen min er meget bestemmt på hvordan han skal ha håret sitt.

han er kortklippet, men litt langt kortklippt på en måte. han har hår og elsker at luggen blir litt for lang... til mormors store fortvilelse....

en gang klippet hun ham fordi jeg ikke hadde hatt tid og han fikk bollesveis.... guttungen var hysterisk når han så seg selv i speilet... stakkars.. tror ikke mormor finner frem saksa med det første igjen nei.... hehe

han er forøvrig 5 år nå, men har vært sånn siden han var ca 3-4 tipper jeg

men om guttene har fine krøller, så la dem ha det da ;) nydelig synes jeg.

det verste jeg ser er skinnheads på 4 år... sikkert praktisk, men FY SÅ KVALMT!

helt enig med HI. helt kort hår på gutter er ikke så fint. men sønnen min har det og vær gang håret blir så langt at det blir fint så blir han kort igjen. men men... verre ting har jo skjedd

når mini får mer hår så skal han ha mohawk;) det syns jeg er kult:) men ikke skinna på sidene da, bare veldig kort på sidene og bred stripe med lengre hår ellers;)

liker ikke gutter med lange krøller jeg da, da ser de ut som jenter:/

Enig i at små gutter ikke er så fine helt skinna ja. Men hvis gutten min ønsker å gjøre det så får han det. Heldigvis liker han samme hårfrisyre på seg selv som jeg liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...