Gå til innhold

pysj og sånn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig nødvendig med pysj? Vi legger de foreløpig med bodyen og strømpebuksa de brukte på dagen men har muligens tenkt å starte med pysj når vi får litt mer rutiner og faste leggevaner. Hva syns dere?

Hva sover deres babyer i?

Jeg har strømpebukse og body på og av og til dresser utenpå dette igjen, jeg syns ikke jeg overkler de og kjenner på temp deres men merker at besøk synes jeg har mye på når de har klær over underklærene sine... Det er vel vanlig å ha klær på, i hvertfall en gang i blandt... Det må jo være derfor de selges i butikken!?

Jeg bytter ikke strømpebukse og body(ull) hver dag med mindre de bæsjer/tisser/gulper på det,- bomull bytter jeg hver dag! Hva gjør dere?

På sykehuset sa de at det ikke var nødvendig og bade hver dag, faktisk at det bare var bra at de ikke gjorde det... Så våre bader annen hver til hver 3 dag!

Hvor ofte bader deres barn?

Sånn, nå tror jeg at jeg har fått spurt om det jeg lurte på fram til nå!:D Takk for svar!:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi lagde rutiner for å vise at det var natt,

Og da badet vi , tørket, smurte mens vi snakket rolig, og så tok vi på pysj.

Mating for kvelden foregikk også på mørkt rom, og la barnet i senga etterpå.

Skrevet

Tar vanligvis på pysj, men ikke hver natt ( han er to uker)

Jeg har aldri brikt strømpebukser på guttene da de var babyer. Begynte ikke med det før neste vinter ( de er alle født på vinteren). Er jo ikke nødvendig med strømpebukser på inne, og ute ligger de alltid i pose så trenger ikke da heller.

Minsten her bader ca en gang i uka, kanskje litt oftere ( eller dvs jeg har tenkt å gjøre det spnn, han er jo bare to uker ennå...) Førstemann bada jeg hver kveld, andremann ca en gang i uka...

Skrevet

Han har sovet i pysj fra vi kom hjem fra sykehuset hver natt.Syns det var greit å starte med det med en gang, så blir det rutine for meg også. Han bader annenhver kveld, og de dagene han ikke bader vasker jeg han med den "nattsåpa" fra natusan som han bruker når han bader. Hender jeg bruker strømpebukse på han, men som regel bare hvis vi er ute å triller å sånn..Bruker innimellom bare body og strømpebukse på han hjemme, men han har som regel "vanlige" klær på seg til daglig;) Han er en veldig "varm" gutt, så han blir fort varm med for mye klær, det er jo avhengig av temp.man har inne og babyen, om h*n gjerne har lett for å bli kald eller varm om man har behov for strømpebukse og ullundertøy osv;)

Skrevet

I starten brukte vi body og sokker på natta, når det blei kaldere starta vi med hel pysj.

Vi har alltid skifta på kvelden etter vi har vaska henne, slik at hun skulle få med seg at nå er det natta :)

Hun er over året nå, og går fortsatt mest i stømpebukse og body, det er lettest å bevege seg i, når vi er ute av huset har hun på seg bukse over stømpebuksa, av og til genser hvis det ikke blir for varmt (bruker mye ull)

Ja klærne som selges er til å bruke, men jeg syns av og til at mye er upraktisk og ubehagelig for barnet, og velger derfor det som er best å gå med for henne!

Vi bader ca2 ganger i uka, ellers så har vi kveldsvask av ansikt, hender, føtter og nedentil.

• 1 måned senere...
Skrevet

Anbefaler sterkt pysj i ubehandla ull, fra feks nøstebarn. De er passe varme. Kjøp i stor størrelse, så varer de opptil et halvår, og det blir ikke så dyrt da. Begynte tidlig m pysj og fast kveldsstell/rituale. Enig i at man ikke trenger bade hver kveld! Men hver kveld vasker vi alltid fjes, hender og stump, skifter til pysj, og så synger vi på soverommet. Når han hører den faste sangen smiler han alltid - vet at nå er det sang og melk og kos og natta! :)

Og som du sier, ull trengs ikke vaskes etter hver dag, spes ubehandlet ull som er selvrensende, men det er lurt å la det henge en natt og lufte seg, det er da det får renset seg.

Det er også en god grunn til å bruke pysj, da får de andre klærne hvilt litt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...