✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Litt info først: Må ned trapp for å komme meg ned på "jorda" og/eller verandaen. Så når barnet skal ligge ute i vogn, pakker dere h*n inn i bagen først og så bærer h*n ut, eller? Er det ikke greit at hvis man er på trilletur når barnet sover og skal stoppe innom noen på besøk, at bagen kan bæres inn. Er det bærehemper på alle bager? Dere som har erfaring; *hva er tyngst? *tar minst plass i bil o.l? *har størst plass inni bag? *hva er best av lufthjul og andre hjul? (bor i nord, store mengder med snø på vinteren) Hva ville dere valgt av duo og kombi? Nå ble det mange spm, men jeg er helt blank, så setter stooor pris på alle svar <3 <3 <3 =D
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. januar 2009 Ingen som har erfart noe? =/
tvkrus Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Har kombi og kan bare svare ut ifra det. jeg syns det er velddig greit med å ha bagen løs bruker den mye å sove i inne og når vi er bort på besøk. her har bare ei trapp 2 trinn så jeg legger ned gutten i vogna i gangen. Er bære hemper på kombibagen Når det gjeler hjul liker jeg luft hjula tror at duo bagen er litt bredere
Alenemamma :) Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg hadde kombi fram til småen var 1 år. Jeg valgte kombi i stede for duo fordi: Da har man begge deler i stede for å måtte bytte om, og man sparer plass. Og fordi som du sier kombi har man bag med bærehemper , enkelt når småen sover og når man er på besøk hos andre. Tror bagen på duo vognen er større en kombi, men det hadde ikkje så mye å si her, måtte bytte når småen var 5-6 mnder pga han ville sitte å se, og han klarete å komme seg opp. Håper du velger den rette:)
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Når det gjelder akkurat simo vet jeg ikke, jeg hadde emmaljunga duovogn. Men emmaljunga sine duobager har hvertfall bærehemper på, og de er veldig store og romslige, slik at det er god plass til vinterpose + at barnet hadde god plass lenge. Vår bag hadde i tillegg plate i ryggen som vi kunne slå opp når han ønsket å se mer + selefester i bunn. En duobag er tyngre å dra opp og ned trapper, for den er jo større, men jeg syntes aldri at det var noe problematisk forskjell. Når det gjelder plass i bil så er det logisk at duovogn tar minst plass, for da er det kun understell + bag, mens kombivogn er understell m sportsvogn oppå og så bagen i tillegg. Ulempen med en kombivogn er jo at du må drasse på både sportsvogna og bagen hele tiden. Det blir jo unødvendig tungt. Har også hørt at bagene i kombivogner kan skli av vogna feks når man går inn i busser eller drar vogna opp og ned i trapp. Når det gjelder hjul så er jeg helt klart fan av lufthjul, syns de triller "mykere" Jeg mener at når man først velger å kjøpe en så tung og stor vogn som både duo og kombi er i tradisjonelle 4 hjulinger så vil jeg anbefale duovogn, syns det da er bedre sportsvogn til og bagen er bedre til.
Surfinia Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Hei! Vi har Simo kombi og er rimelig godt fornøyd med den. Minuset er et det er en tung vogn og siden jeg har prblemer med rygg og bekken så skulle jeg ønsket jeg hadde valgt en letter vogn. Men det tenkte jeg ikke på før jeg kjøpte. Da var hovedfokus å ha ei vogn med stor bag. Hvis du velger å pakke baby i bagen først for så å bare bagen ut i vogna ville jeg helt klart valgt kombivogna. Mye enklere mht. bærehempene på bagen og lettere å feste den bagen til vogna, etter min mening. Litt mindre/lettere å bære enn duobagen også. Det er forresten en festeanordning for bagen i kombivogna så hvis du bruker den kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem at bagen sklir ut av vogna som en over her nevnte. Når det gjelder om du skal pakke baby ned i bagen for så å bære bagen ut i vogna eller ikke så har jeg ingen erfaring med det problemet. Her er utgangsdøra på bakkenivå, men jeg tenker at dette må vel kanskje ha litt med årstiden å gjøre også. Hvis det er vinter og kaldt ute ville jeg lagt baby i bagen og pakket h*n inn før jeg tok bagen ut for at baby skulle slippe unna kulden, men om sommeren har du vel ikke samme behovet for det. Lykke til!
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2009 Tusen takk dere:) Veldig utfyllende svar, kjempe bra! Føler jeg ble mye klokere ja. Tror jeg går for den kombivogna jeg
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Står vogna ute når du kommer ned? Hvis du bor i blokk og har leil.i 2 etasje så er det mer praktisk å legge klar babyen i bagen oppe og bære ned. Så vidt jeg vet er det bærehemper på duo bagen til simo så da er det jo greit å bære den ned og sette den på understellet. jeg er kjempe fan av duo vogner siden jeg har hatt det selv i over 4 år. Der er bagen mye større/bredere enn på en kombi bag. Jeg synes lufthjul er mye bedre enn luftkanalhjul. Mykere og lettere å trille. Og helt super på 10 cm ny-snø. Tror både duo og kombi tar like stor plass i bilen. Men jeg synes det er mye enklere å pakke inn en duo vogn i bilen når vi demonterer den og pakker bilen for ferie =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå