Gå til innhold

Pumper, pumper og pumper...ikkenoe kommer....noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 mnd baby, og skal reise bort noen dager og hadde tenkt å pumpe for ikke miste melken. Men hva i alle dager gjør jeg når det ikke kommer noen ting? når jeg håndmelker kommer det melk med engang, så det er ikke noe med utdrivningen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om pumpen er feil satt sammen, så vil du ikke få ut noe. Prøv å demonter og montere sammen pumpen igjen, du.

Skrevet

Får du vakum inni pumpen? Altså blir brystvorten dratt ut?

Mulig ikke utdrivningsrefleksen blir stimulert, slik at melken kan komme ut. Stryk en flat hånd nedover mot brystvorten fra kragebenet endel ganger, mulig det kommer i gang da.

Skrevet

Viktig det som står om vakum i pumpa. Har opplevd det same. Pass på at alt sit godt saman og stimuler gjerne litt på brysta på førehand. Start gjerne prosessen med håndmelking, så går det oftare lettare etterpå. Melka frå håndmelkinga kan du sjølvsagt også ta varepå dersom det passar.

Skrevet

Hei! Jeg opplever det samme som deg, får ut mer melk ved håndmelking enn ved pumping. Får vakum med brystpumpen, men melken kommer alt for sakte til at det gir noen resultater. Sist jeg prøvde pumpe fikk jeg ut 15 ml på 15 minutter..

Prøve å øke produksjonen min nå, så nå har jeg gå til Alliance apotek her i Oslo og leid en elektrisk pumpe. Spent på hvordan den virker, og håper den hjelper på produksjonen! Lykke til med pumpng/melking til deg!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet! Kan sitte å pumpe en halvtime og få ut kanskje 10 ml... Slitsomt...:(

Skrevet

Anbefaler å få resept på og bruke syntocininspray for å få melken til å slippe. Jeg har god erfaring med Aventpumpen. Får du til å håndmelke isteden så kan du jo gjøre det?

Skrevet

Stimuler brystvortene i 2 min til melken drypper, sitt og se på barnet ditt og tenk gode tanker ikke sitt og titt ned på flaskene og tenk at det ikke kommer noe. Utdrivningsrefleksen er alt!!!

Jeg sleit i begynnelsen og økte vakum i pumpen for å presse melken ut, men det som hjalp var å minske vakumet slik at det ble behagelig og å stimulere vortene en stund! Kil deg selv på puppene mens du pumper, det er det barna gjør med hendene sine når du ammer!!!!

Skrevet

Hei,

8mnd baby her også og jeg pumper meg på jobb to ganger om dagen. Nå kommer melka veldig lett hos meg selv om utdrivingsrefleksen ikke setter inn, men det jeg har merka er at hvis jeg greier å tenke på noe helt annet enn pumpinga (enten noe fint om babyen eller til og med et jobbrelatert problem) så setter utdrivingsrefleksen inn med en gang. Det er de gangene melka flommer og jeg lett får ut 200 ml. Får jeg ikke igang utdrivingsrefleksen ender det på ca 80ml med like lenge pumping...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...