Gå til innhold

Hva kler man på en nyfødt mai/Juni baby?

Anbefalte innlegg

Jeg venter min andre gutt, (17mai termin) og har tenkt litt på hva jeg skal kjøpe av klær. Når vi var på ul å fikk vite det kom en gutt til, tenkte vi "jippi! vi trenger ikke kjøpe nesten noe nytt" (får to veldig tette barn i alder så klærne er like fine) Men gutten vi har fra før er født i oktober. Og været og årstiden vi kommer i møte i mai, er jo ganske anderledes enn det i Oktober.. Så da har jeg begynt å tenke på, hvordan og hva kler man egentllig på en nyfødt baby som kommer på senvåren? Jeg burde kanskje kjøpe en del nytt... med tanke på yttertøy o.s.v.. ?Hva slags type klær har dere begynt å kjøpe inn? tenker å kjøpe? noen som har vår/sommer baby fra før som kanskje har noen tips?

Fortsetter under...

Jeg synes det er vanskelig å kjøpe klær i det hele tatt, fordi jeg tror vi kommer til å få ganske mye klær (føler at det er det folk kommer til å gi). Men selv har jeg tenkt å kle på barnet vårt bodyer med lang arm i silke, bambus eller soya. De er ofte blanda med bomull. Sjekk ut Lille Ba:) På dager det er skikkelig varmt går jeg nok for bomull, men jeg bruker selv tynne ull og silke singletter hele året, og fryser lett uten, så jenta vår må og ha på det.

Ellers hadde jeg tenkt strømpebukse + body og kanskje en hjemmestrikka jakke. Dessuten har jeg strikket babyteppe i totråders merinoull (ubehandlet) og den blir nok brukt masse:)

Bortsett fra dette vet jeg ikke. Vi får jo en jente, så kanskje litt kjoler osv, men alt slikt venter jeg med til hun er født. Synes det er så trist å ha ting jeg ikke får brukt skikkelig (str)

når jeg var på sykehuset etter den første fødselen spurte jeg jordmora hva jeg skulle kle på gutten når vi reiste hjem, og da spurte hun meg "hva ville du kledd på deg selv i dag?" og jeg har vel fulgt den filosofien litt med han...og for meg er det veldig unaturlig å skulle ha på meg både strikke jakke og ligge under dyne ute i Juni.....

Men det kommer sikkert litt an på hvor i landet man bor.

Jeg har også strikket ett vognteppe i 100% alpakka:) det er koselig:) tusen takk for innspill:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...