Gå til innhold

Inspirert fra Anonym; Hvorfor blir man ofte sett på som soss/snobb hvis man kjøper merkeklær til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 11 mnd her krabber rundt i joggedress fra Mexx nå. Er jeg snobb da? Eller babyen? Bare fordi hun bruker merkeklær som er litt dyrere en H&M liksom?

Merkeklær trenger jo nødvendigvis ikke være svindyrt liksom, tror det er derfor folk kaller dem snobber, pga det er dyre klær. Joggedressen min krabber rundt i her nå betalte jeg 80,- for buksa og 70,- for genseren på salg. SÅ det trenger nødvedigvis ikke koste mer enn H&M alikevel...

Fortsetter under...

Skrevet

kommer vel heeelt ann på,jeg har vel selv kjøpt merkeklær på salg og tenker ikke mer på det.Men du ser fort hvordan foreldrene er da,hvis de går i svindyre klær og ungene fyker rundt i merkeklær hver dag.Synes liksom ikke det er nødvendig å betale mer enn 200kr for en genser til noen som ødelegger det eller har vokst fra det etter noen mnd. Men det er MIN mening!

Skrevet

He, he... vel, jeg er da den som handler klea mine på Cubus, så jeg er ingen snobb der ihvertfall...

Men til unga på 3,5 og 11 mnd så handler jeg brukstøy/barnehagebruk på kjedebutikker, og klær ellers i merkeklær og da aller helst på salg.

Så merkeklærne blir gjerne bruk i helgene hjemme og de andre klærne på barnehagedagene...

Så jeg synes at hverken jeg eller unga er snobber fordet.

Skrevet

Soss/snobb definers vel bl.a ved at de som er dette bruker unormalt mye penger på overfaldiske ting, som f.eks merkeklær bare fordi de er det type merke. De fleste kjøper vel litt merkeklær en og annen gang, så det er jo ikke å være en snobb, men om man kun går i slike klær, hele familien, og nekter å gå med billigere klessorter, da går en vel under benevnelsen soss/snobb. Har forøverig endel av dette i svigefamilien og ser lett ikke på det som noe som nødvendigvis er negativt, de bare har utrolig mye penger og dette er noe de velger å bruke endel av pengene sine på. Helt greit for meg. De er veldig koselige mennesker og oppfører seg overhode ikke overlegent på noen måte :-)

Skrevet

Begge barna har masse klær fra Tommy Hilfiger og Osh Kosh.

Dette fordi det er suverene klær, utrolig behaglige og holder supert i vask.

Men kjøpte alle disse klærne på kjempesalg, så betalte ikke et øre mer enn hva ting koster på H&M og lig.

Det gjelder å tenke framover og hamstre når mulighetene er der. Trenger ikke bruke masse penger for å gå i bra merker......eller være snobb for den saks skyld :o)

Men må legge til at de går mye i plagg fra Lindex også, elsker stilen de kjører der nå :o)

Skrevet

Jeg tror ikke man blir sett på som en soss eller snobb fordi ungene går kledd i diverse merker. De fleste sjekker jo ikke merkelappen på tøyet til ungene. Men så har man noen voksne som må gjøre et poeng ut av det liksom. Som f.eks "ahhhh jentene mine er bare såååå vanskelige blitt, nekter å gå i annet undertøy enn Armani". +++ 100 andre kommentarer samme uken hehehehe hvor selvfølgelig de ulike merkene må nevnes. Til slutt blir dette veldig viktig for ungene også.

Annonse

Skrevet

Synes ikke det er snobbete å kjøpe klær som er av god kvalitet, men synes det er snobbete å gjøre et stoort nummer av at ungene går med merkeklær...

Skrevet

Fordi de som sier man er soss/snobb pga dette, veldig ofte er misunnelige..

Skrevet

Jeg syns det blir snobbete når folk må si hva merker barna går i.

"hun har armani genser, bukse fra burberry osv".... Da blir det snobbete for min del.

Ellers driiiter jeg i hva merker barna har, har en del av "merkeklærne" til kidza selv men det fordi jeg syns det var kult, fint, bra kvalitet istedet for hva det heter.

Skrevet

Om det blir sett på som soss kjøpe kvalitet til barna sine da er jeg super snobb og stolt av det. Får så mye skry i barnehagen grunnet klærne til tulla. Hun har klær hun kan leke i, bevege seg i, holder seg varm i og er slitesterkt. Det har ikke flesteparten i barnehagen. Mange av ungene kan ikke leke ute når det er minusgrader grunnet klærne. Jeg mener om man ikke har råd til en Reimadress eller andre kvalitetsresser og ikke kan spare til det burde man prioritere økonomien og heller kansje ta ett par ekstravakter på jobbe. Man får da tross alt barnetrygd. Spar den 2 måneder så får dere en flott dress og kvalitetsvotter. Ikke mist sko KJØP KVALITET.

Skrevet

Signerer LOTP.

Er ikke snobbete i seg selv, men blir snobbetet hvis foreldrene gjør et stort nummer ut av hvilket merke det er.

Skrevet

2girls=0)lyst på nr 3=0)

Mini klarer seg fint ute i Reflex-dressen sin som jeg betalte 400kr for......trenger ikke fryse selv om det ikke er reima.....

Skrevet

Jeg har ingen tro på att en dress alene til 400 kr gir alt det en Reimadress gjør. Håper du bruker godt med ull under. Får ikke håpe ungen din er en av de som må holdes inne grunnet været. Hvorfor vil du ikke kjøpe kvaltitet til barnet ditt? Kan ikke tro att noen i 2009 har så dårlig råd. Da ville jeg nok byttet jobb eller tatt meg en ekstrajobb for å få inn litt mer penger i familien.

Annonse

Skrevet

Jeg syns ikke det er snobbete å kjøpe feks reimadresser.

Men du blir snobbete om du hyler at barnet ikke kan leke i sandkassen med den nye Tommy Hilfiger genseren, fordi den koster 400,- ;))

Litt hva man gjør ut av klærne selv.

Skrevet

Personlig synes jeg det er tull å kjøpe reimadress til 1200kr, når det finnes billigere alternativer..

Jeg kjøpte i år som i fjor, vinterdress på cubus, til under halve prisen av en reima. Superfornøyd. Snuppa beveger seg lett, er aldri kald og den holder også vannet ute. Ikke er den stor og klumpete heller.

Så det trenger ikke hete Reima for å være god kvalitet.

Skrevet

Jeg har råd til reima,men skjønner ikke poenget med å kjøpe det når man får like gode dresser til en mindre penge. Har du lest noen plass at reflex sin dress er dårlig??

Vi bruker heller pengene på masse andre klær som de kan skitne til inne i bhg uten at det gjør noe....

Skrevet

haha, u shit me not??

Ta opp en extra jobb for å kjøpe en Reima dress?

Noen glemte å se tv2 hjelper deg testen på utedresser... De dyreste er ikke nødvendigvis det beste, og gjør deg heller ikke til noen super mor fordi du kjøper merkeklær.

Skrevet

2 girls....nå blir jeg veldig usikker på om du faktisk svarer seriøst her,men har en mistanke om at du faktisk mener det du skriver da jeg husker å ha lest flere innlegg fra deg.

Unnskyld meg, men jeg synes du virker rimelig forskrudd!

Skrevet

Det trenger ikke være Reima for å være god kvalitet.Men det må da for gå an å kjøpe en Reima dress til ungen uten å få skeive blikk liksom!

Hvis man har lyst til å kjøpe merkeklær til barna så må man få lov til det.

Man er ikke snobb av den grunn.Syns det er teit at man skal bli dømt pga av at man kjøper kvalitetskær til barna.

Jeg har stort sett ting fra hm , og noen få merkeklær.Selvfølgelig er det forskjellig kvalitet på det som er billig og dyrt.Merker god forskjell på klærne.

.Har innvestert i en god vinter dress (Reima grøss og gru)og masse kvalitetsulltøy.

Viktig for meg at ungen er god og varm.Har en reflex dress som er billig , kosta meg 150,- på salg.Høstdress.Er kjempefornøyd med den også.Så noe billig kan også være bra.

Skrevet

Jeg ser ikke stygt/skeivt på de som kjøper Reima,men liker ikke å b li rakket ned på som "fattig" og at jeg ikke vil mitt barn det beste når jeg kjøper noe annet.

Skrevet

He , he.Tror det går mer andre veien om dagen.At man får stygge skeive blikk hvis man kjøper Reima.Ihvertfall her inne.

Ikke alle kjøper dressene og klærne sine selv , noe er kansje gaver fra besteforeldre osv.Så det å kjøpe Reima og troll feks betyr ikk at man har så veldig mye penger alltid.

Jeg blåser i hva andres barn går med.Mini har en dress fra europris også.Funker fint den.

Skrevet

Spørsmålet er jo hva man gjør ut av det. Er det for å hevde seg eller er det for at barna skal ha kvalitetsklær? Til hvilket formål blir det brukt. Kjøper merkeklær til datteren min jeg også, men unngår hvor merket er reklamert over hele tøyet.

Skrevet

Vi kjøper egentlig mye merketøy til den eldste, som den yngste jo arver.

Men årets barnehagedress ga jeg 99,- for på salg i sommer. Det er den beste dressen hun har hatt, og vi har både Troll, Reima og den "edog bra i test" Bamsedressen til Lindex i skapet her.

Den billigste er den både barnet og vi OG barnehagen er mest fornøyd med. Og i tillegg så er det INGEN som har lik, det er veldig greit:)

(Bamsedressen til Lindex er forøvrig også veldig bra og vi er mer fornøyd med den enn Reima også!)

Og du, 2 jenter, du er virkelig ikke så julenek vel?!

Skrevet

Hender jeg kjøper kvalitetsklær, ja, noen kaller det merkeklær, men orker ikke "brand flashing", det er bare harry i mine øyne.

Jeg synes det er helt greit å kjøpe kvalitet, men sjelden jeg gidder når det gjelder hverdagstøy. Kjøper av og til noen litt penere kjoler på Monsoon til minsta f. eks. + at en del tøy blir kjøpt i utlandet, og der er ofte såkalt merketøy billigere enn HM her hjemme.

Yttertøy, sko, votter osv. bruker vi alltid å kjøpe av god kvalitet/merke.

Vi arver også en del og får i gaver fra andre, og da kan det være en del merketøy.

Skrevet

Ha,ha,ha, hvis vi først skal diskutere merker; er jeg den eneste som synes Reimadresser er stygge?? Ungene ser ut som bjeller med sko på!

Hilsen ei som har råd til Reima, men kjøper billigere alternativ som er vel så gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...