Gå til innhold

Dunpose kontra dyne

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har konkludert med å gå for dyne i vogna, i stedet for dunpose. Har termin i midten av februar, bor i Oslo, og tenker at jeg kan vente med å kjøpe pose til høsten/neste vinter. Men, jeg er litt usikker på hva jeg da bruker i bagen.. Har lammeskinn over madrassen, og så dyne og ullpledd - holder det, tror dere? Hva er vanlig, egentlig? Takk for innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422681-dunpose-kontra-dyne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil kjøpe pose nå kan du ta et stort ullpledd og brette til slik:

Ikke lammeskinn men ullpledd i bunn, baby, dyne også bretter du resten av pleddet fra fotenden og over baby så den får det tett og godt rundt seg, om du skjønner... Det burde holde! Ullpledd i bunn vil gjøre samme nytte som lammeskinn...

Jeg ville absolutt hatt lammeskinn i bunnen. Ingenting er som lammeskinn og det regulerer kroppstemperaturen og luner så godt hvis du legger det litt oppover kanten i baggen. Jeg kan anbefale nøstebarn sitt lammeskinn. Det er klasseforskjell på det og de andre skinn og det ergrer meg at jeg ikke visste om det skinnet før sistemann. Legg babyen i et tynt strikkeullteppe som du tuller rundt og så dyna på toppen så blir det like godt som en dunpose i baggen når de er nyfødte.

Det samme har jeg konkudert med:)

Vi har termi i slutten av mars, men forventer at hun kommer fortidlig. Siden førstemann gjorde det. Men håper hun venter til uke 35 ihvertfall.

Det er nok av ting man må tenke på å skaffe til veie før barnet kommer. Så 1 mindreting å slippe å tenke på er godt synes jeg:)

Annonse

Synes det høres kaldt ut uten skikkelig pose midtvinters! Ville aldri brukt dyne istedet for pose på vinteren, den blir uansett aldri like lun som en pose.

Nei, skikkelig pose var en av mine høyeste prioriteringer da vi fikk lillemann!

jeg hadde kjøpt en lammeskinns pose. den kan jo brukes som liggeskinn når den blir for kort for barnet. da er du jo sikker på at barnet holder seg varmt nok og du kaster ikke bort penger på noe som kun kan brukes en sesong. jeg fødte i januar i fjord og har hatt og har lammeskinnspose til min sønn. varmoggo.com har billige og bra poser.

Kan vel likegodt kjøpe en god pose først som sist, som kan brukes hele perioden.. Man får mange forskjellige gode poser, noen kan også forlenges etterhvert som barnet vokser så man trenger nødvendigvis ikke ha to forskjellige poser..

Hva er grunnen til at du ikke vil kjøpe pose nå? For posene er sikkert likedan til høsten så du får jo utnyttet posen optimalt da hvis du invisterer i den fra begynnelsen av. Det er jo ikke noe som er så godt og lunt som en god dunpose da. Jeg ville valgt en med lammeskinn i bunnen. Men hvis det er for at du ikke har råd nå så går det helt fint med dyne. Februar er jo nærmere vår enn vinter.

Går også ann å legge et lammeskinn i bunn hvis du har et løst.. D har jeg gjort på min Ticket2Heaven pose (den kom på 2.plass på testen på TV2hjelper deg og er ikke så veldig dyr heller! (ca 700-900 for den på 95cm og ca 1100?kr for den på 115cm) Den på 115cm holder hele perioden, den på 95 til ca 2år?, avhengig av str på barnet selvf..

Og februar kan være vinterens kaldeste mnd, så hvir dere har råd så ville jeg satset på en dunpose;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...