monca*84*j12 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Det er det folk kaller meg og min bror.... Det jeg lurer litt på er hvorfor man velger og få to tett barn.. Det eneste positive ved dette som jeg kan se er at de vokser opp sammen... Men det kan jo også ha sine bakdeler... Min bror er bare 16mnd yngre enn meg.. Og det har ikke vært en god ting... Han ble født med mange problemer og måtte ligge nesten begge sine første leveår på sykehus.. Han er født med Astma, eplepsi og ADHD.. Ingen lett start på livet med andre ord.. Og hvem går det utover? jo nettopp den førstefødte... Jeg distanserte meg fra Mamma og Pappa for ikke og være til bry veldig fort... osvosv.. Dere skjønner tengningen... Ut fra disse personlige opplevelsene har jeg kommet frem til den konklusjonen at jeg IKKE skal ha to tette i ei badehette... Jeg vil at Min førstefødte skal være rundt 3år når nr to kommer... Jeg vil kunne kose meg med nr 1 før nr 2 kommer... for man vet jo aldri om nr to er frisk... Sikkert mange som er veldig uenige med meg her.. Men men... Noen andre som deler disse synspunktene og tenker som meg? Eller Er flertallet for tette barn? Spennende og vite.. =)
mean_yean Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Absolutt.. Min "drømmeavstand" mellom b1 og b2 er rundt 3 år. I tillegg til dine argumenter så ser jeg også rent økonomisk at når ungene blir eldre at det kan være greit med litt avstand. F.eks dersom begge ungene velger å konfirmere seg. Greit å ha litt tid til å kunne spare litt penger på bufferkonto mellom de to. Tilsvarende når barna skal flytte ut hjemmenfra. Jeg fikk selv mye starthjelp da jeg startet studiene, både fysisk flyttehjelp, psykisk oppbakking på et tungt studie og masse økonomisk hjelp. Det har vært med å gjort meg til den personen jeg er i dag og vil gjerne kunne videreføre det til mine barn igjen. Dersom barna mine kommer på løpebånd vil jeg kanskje ikke ha kapasitet og økonomi til å gjøre det.
monca*84*j12 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2009 Veldig enig i det du sier her ja, legger dem til på listen min over gode grunner...=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå