Gå til innhold

Irriterer meg sterkt...

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er så irriterende at folk skriver Linnea med to N'er.. Uttaler dere også navnet da med to n'er? trykk på n'ene`?

LiNNea???

Jeg mener i hvertfall at det er mer riktig med bare en N

Linea... Det er mye penere også!

Bare Måtte få det på trykk.. Andre som er enige med meg? eller er det bare meg`?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422212-irriterer-meg-sterkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare syntes det ser merkelig ut også.. Er vel hva man er vant til.. Er ikke veldig fan av navnet selv, men har en niese som heter det. Hun er en av få som skriver det bare med en N, og jeg må jo si jeg syntes det er penere..

Og jeg utaler faktisk navnet Oliver med lang i... hehe... (et navn jeg forresten virkelig ikke liker.. hehe... , bare for og være vanskelig.. hoho)

Annonse

Linnea er et kvinnenavn dannet av navnet på dvergbusken Linnea (latinske navn Linnaea borealis), som har fått navn etter den svenske botanikeren Carl von Linné

så det er vel derfor man ofte skriver det med to N'er da...

man kan selvfølgelig velge om man vil skrive navnet med en eller no N'er, men hvis man skal diskutere hva som er "riktig" må man vel se på opphavet, eller på hva som er mest vanlig? jeg vet ikke om Linea eller Linnea er mest vanlig, men har inntrykk av at det er Linnea, ihvertfall i denne delen av landet

hva som er finest er jo en annen sak da.

jeg uttaler det på samme måte uansett hvordan det skrives, men jeg synes Linnea ser finere ut på papiret.

er litt vanskelig å beskrive uttale synes jeg, men tror jeg er enig med deg som irriterer deg sterkt om hvordan det skal uttales.

jeg sier ihvertfall ikke LINN-ea,

og ikke Liinea,

tror faktisk den beste måten å skrive hvordan jeg uttaler det på er

Linea eller Linnéa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...