Grublegruble Skrevet 10. januar 2009 #1 Del Skrevet 10. januar 2009 Og jeg håper det kan bringe litt solskinn inn hit, jeg satte iallefall stor pris på å lese lykkelige fødselshistorier da jeg var underveis her inne. Min lille skatt ble unnfanget ved ICSI - fryseforsøk 10.april 08, og ble født på termin 1. januar 09 Vi hadde opprinnelig mange egg men kun ett klarte seg intakt ved tining og ett til ble satt inn som var gått halvveis til grunne - hvilket av de to som resulterte i vidunderet mitt vet jeg ikke men nevner det fordi syns det kan gi håp om at det kan være gullegg der tilslutt - både i den ene og den andre formen. Fødselen ble litt dramatisk mot slutten fordi hjerterytmen sank og hun måtte tas med sugekopp og så svelgte hun fostervann som var infisert så derfor hun ble tatt fra oss ganske raskt og ble sett på av en barnelege - flott de følger godt opp! - men hun slapp videre observasjon da de var fornøyd med lungene etter en sjekk, så deretter hadde vi henne i ett nydelig døgn for så å bli fratatt henne for observasjon på intensiven pga infeksjon - antageligvis pga fostervannet hun svelgte. Og nå endelig etter en uke har vi fått reise hjem og her sitter jeg så evig takknemlig for gullet mitt, som nå er friskt og raskt, og som spiser masse og vokser godt! Hun er så vidunderlig flott! Så mens de to skattene mine sover søtt vil jeg takke så masse for godt følge her inne og ønske dere masse lykke til alle sammen! Måtte dere få oppleve dette her alle mann! God klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 10. januar 2009 #2 Del Skrevet 10. januar 2009 Dette var hyggelig å lese, gratulerer så masse. Da er det bare å nyte spedbarnstiden så mye det lar seg gjøre, mens vi her inne koser oss med en voksende mage. Lykke til med vidunderet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139422176
♥ DAME Skrevet 11. januar 2009 #3 Del Skrevet 11. januar 2009 Oj oj oj, så utrolig koselig å høre fra deg igjen grublegruble )) Og med sååå gode nyheter da, GRATULERER SÅ MASSE MED TULLA )) Rart å tenke på at jeg også kunne hatt en liten i armene nå hvis alt hadde godt bra forige gang da. Men jeg kommer etter du, hakk i hæl, hihi. Magen vokser og jeg gleder meg over sparkene jeg kjenner hver dag ))Og engstelig, det er jeg ennå. Slapper ikke av før jeg har babyen i armene mine ) Var godt å høre at alt sto bra til med deg og den lille. Nyt hver dag som kommer. og nå går vi jo også mot lysere tider, deilig )) Ønsker deg alt godt videre fremover grublegruble, stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139422620
lightblue Skrevet 11. januar 2009 #4 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei Grublegruble! GRATULERER så mye!! Dette var godt å høre!! Jeg har tenkt masse på deg og sett etter deg her inne, vi var jo i "samme båt" en liten stund i april i fjor. Jeg tror jeg satte inn mitt egg 11. april eller så. Godt å høre at alt gikk bra, men leit at det var så dramatisk. Godt at du skriver din historie her inne, for det gir oss andre håp! Kos deg masse, og lykke til videre, håper du stikker innom her av og til, muligens i et av de andre forumene? Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139427182
*-* Skrevet 12. januar 2009 #5 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei Grublegruble - gratulerer!!! Så hyggelig å høre og så godt at alt har gått bra. Det er fortsatt litt uvirkelig når jeg leser om folk jeg har fulgt her inne som får barn, både fordi alt føles som små undere og fordi man ser hvordan tiden går. Tiden som sliter er uendelig lang, men så vips så blir det barn;) Vi fulgte hverandre litt i april, som andre skriver her, rart å tenke på at jeg hadde hatt en liten baby nå hvis det hadde gått bra for oss. Jeg syntes det var tungt at det ikke gikk da på andre forsøk og det var slitsomt å manne seg opp igjen til tredje forsøk. Men så gikk det jammen bra på tredje forsøk i august! Så nå er jeg også der selv om jeg omtrent ikke kan tro det selv, 23 uker nå og babyen sparker hver dag. Som Askepott er jeg fortsatt litt engstelig og redd for at det ikke skal gå innimellom, det er jo for godt til å være sant, men det vil jo helst gå bra nå. Folk får jo barn hele tiden:) Kos deg masse med babyen din! Jeg gleder meg:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139430229
lightblue Skrevet 12. januar 2009 #6 Del Skrevet 12. januar 2009 Til lindsay: Så hyggelig!! Gratulerer så mye! Jeg har vært på ul i dag for å sjekke ståa før fryseforsøk, sliter med tynne slimhinner. Jamen var den 6,5 mm i dag, så da fikk jeg time for innsetting på St. Olavs neste mandag! De regnet med at den halve mm ville komme i løpet av uka ) Laveste grense for innsett er jo satt til 7mm. Det er utrolig hvor glad man blir for hver lille milepæl, jeg gråt av glede i gynekolog-stolen ) Kos deg videre, dette går bra vet du! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139433758
*-* Skrevet 13. januar 2009 #7 Del Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk, lightblue! Så flott at du får satt inn nå! Ja, det er utrolig hvor glad man blir for alt som går rette veien. Man føler jo at alt går galt hele tiden og at det aldri vil gå. På siste forsøket mitt nå så ble alt bare tull på egguttak, de trodde ikke de fant noen egg plutselig. Så fant de plutselig ett og jeg gråt og gråt, både over de de ikke fant og fordi de fant ett. Og så ble egget befruktet, og jeg gråt og gråt igjen. Og så utviklet det seg og vi kunne sette inn, mer tårer. Da jeg endelig fikk positiv test gråt jeg i flere timer - og sånn fortsatte det, hehe. Etter å ha snufset meg gjennom utltralyder og hjertelyttinger hos jordmor i nærmere fem måneder, så tror jeg at jeg skal kanskje skal klare å holde meg på jordmorkontroll i morgen. Nå kjenner jeg jo faktisk at det er noe inne i magen hver dag, så nå må jeg vel begynne å tro på det. Men jeg blir fortsattt like rørt hvis jeg begynner å tenke på hele den prosessen her og at det faktisk ser ut til å gå til slutt:) Lykke, lykke til!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139435058
Grublegruble Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 22. januar 2009 Heia alle sammen! Beklager at jeg ikke har svart før nå, men det er så travelt!! Og jeg klager ikke!!! Storkoser meg men lite tid til nettet det er sikkert! Akkurat nå henger hun i puppen så da fikk jeg to hender fri til å sende dere noen ord, Til Gokkel, Askepott og Lindsay - så kjekt å høre fra dere og hvordan det går nå!! Har tenkt på dere og fulgt med litt her inne - og gratulerer så masse og håper dere koser dere med deres voksende mager - vet alt om engstelsen, men det skal gå bra!! Den slutter ikke når en har bebien i armene, det er sikkert, engster meg fortsatt for alt som kan skje, men senker jo skuldrene en del nå når hun endelig er her! Og håper dere gradvis gjør det samme Masse lykke til og nyt svangerskapet og ventetiden, dere har masse godt i vente. Og til lightblue, du har også masse godt i vente, det skal gå bra!! Tenker spesielt mye på deg og krysser alt jeg har to av for at det blir din tur denne gangen. Forstår det er tøfft når det trekker ut, men det skal gå tilslutt, og du kommer til å bli en fantastisk flott mamma for det barnet som får deg tilslutt la tårene renne - både når du er glad og trist, ønsker deg alt godt fremover og håper sånn det blir din tur nå!!! *God klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139422009-kj%C3%A6re-gravide-slitere-n%C3%A5-er-mirakeljenta-mi-f%C3%B8dt/#findComment-139497977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå