Gå til innhold

så deilig at mini gradvis blir flinkere og flinkere til å sovne og sove - helt av seg selv!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser så mange innlegg som handler om søvn, innsovning, nattavvenning osv, og har lest dem alle selv - var altså veldig opptatt av det! etter haugevis av vugging, trilling, rugging, bæring osv for å få mini til å sove, og noen litt kjipe avvenningsforsøk, ga vi opp litt (da var hun ca 3 mnd), og oppdaget rett etterpå at hun gradvis ser ut til å forstå mer av dette selv. det beste rådet jeg fikk, var å legge noe over annsiktet (kanskje litt skummelt, men gjør det nå, hun vrir seg lett bort fra det hvis hun vil og puster godt både gjennom og på sidene), når hun skulle sove, så hun skjønte hva som skulle skje og ble "tvunget"/motivert til å lukke øynene. fra hun var 4-5 mnd så vi at hun ville sove, la seg i en stilling, lukket øynene, men trengte litt vugge eller trillehjelp. nå er hun 6 mnd, trenger litt hjelp i ny og ne, men mesteparten av tiden klarer hun det selv. jeg er så glad vi ikke tok de store kampene, lurer på om vi da hadde presset henne til noe hun ikke var moden for.

MEN VIKTIG!! jeg sier ikke at dette gjelder for alle bebiser, sikkert mange som ikke finner ut av det selv, hvor hardere metoder trengs, men for dere med de minste, det kan også lønne seg å se det litt an - vente å se hva de etterhvert får til selv.

lykke til, uansett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artig og motiverende å lese dette. Har strevd en del og er til tider veldig oppgitt når det gjelder søvn,natt og dette her.

Snuppa er "bare" såvidt 2 mnd, og det finns overhode ikke noe rutine. Har lagt henne samidig som oss helt siden hun ble født (vi samsover også), men har sett nå den siste uka at hun trenger å legge seg før. Så har prøvd å legge henne (hun sovner med puppen) tidligere, og dette syns jeg har fungert bra. Bruker litt tid,men det er verdt det.

Så idag la jeg henne kl. 21.30 og lå med henne til hun sovnet,og enda så sover hun så fint.

Har også lagt merke til at hun liker godt å ha noe å bore ansiktet inn i,for henne er det puta mi som gjelder. Syns det er toppers å "forsvinne" inn i den etter at hun har fått mat om natten. Da har hun det bra. :-)

Så jeg slapper litt mer av i forhold til å få henne inn i rytme og det å sovne av seg selv. Satser på gradvis tilvenning,enn å ta opp kampen. Håper jeg slipper å måtte kjempe bruke hardere metoder.

Men VELDIG kjekt å lese at det som regel ordner seg når de blir eldre!!

Skrevet

ja det er veldig sant det du skriver..

vi har også fått en gutt som sovner mer og mer av seg selv...

vi har hatt noen mildere kamper nå og da... for han trengte nok litt hjelp til avvenningen av vugging og det å ha noe som er trygt og kjent for å sovne... så som sagt var det ikke de harde metodene! hehe..

og når det gjelder babyer på 2 mnd så er det ikke noe rart det er kommet noen rutiner i hverdagen. det hører vel til de veeeeldig skjeldne tilfellene. her kom rutinene av seg selv etterhvert ved 3+ mnd alder.. ikke stress med slike rutiner nå de første mnd... virker som hun kommer til å styre mye av de selv siden hun vil legge seg tidligere og tidligere!

de små må jo lære så mye, og alt er nytt...!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...