Gå til innhold

Hun er "avhengig" av vann på natten.Hjelp til avve(a)nning!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår er 7 mnd og jeg kuttet ut melk på natten for 3 uker siden. Jeg løftet heller ryggen hennes litt opp i sengen så hun fikk vann på flaske.Storebroren hennes ble illsint av dette på hennes alder og sov som en sten om natten etter en uke siden det ikke var melk å få.

Men denne frøkna digger vann og våkner opp tre ganger for å kreve det.

Blir sprø av søvnmangel. Har prøvd å lå være, men da skriker hun så lenge og sårt at jeg kryper til korset og kommer med flasken..

Hva skal jeg gjøre???HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønn vår får med seg en avent-flaske med vann i sengen og har selvbetjening. Var en del eldre enn jenta di da vi startet med det, rundt året tror jeg.

Skrevet

mine unger får med seg avents dryppfrie vannkopper i senga og har de heile natta, ho eldste e nå 3,5 år. ser ingen problem i det så lenge det e vann... hadde vært verre hvis det var saft...

Skrevet

Jenta mi på 2 år har en kopp med vann i senga. En kopp hun ikke kan søle med :-)

Hun drikker lite på dagtid så hun trenger det hun drikker om natta - plaget med hard mage også. Jeg ser ikke problemet, men så vekker hun ikke oss heller da....

Skrevet

Problemet her er vel at hun ikke klarer å holde flasken selv og trenger hjelp hver gang hun skal drikke.... Har desverre ingen råd å komme med, men skjønner det er slitsom når du først har avvent melk på natten.

Skrevet

Bare slutt å gi henne vann! Samme skjedde når jeg melkeavvente, ga han vann i stedenfor, og våknet haugevis av ganger om natten for å få litt vann. Dermed kuttet jeg ut all "sevice" mellom 18:30- 07:00, og etter to netter gadd han ikke våkne mer, for det var ingenting å få. Dette skjønner de som regel kjapt, men varierer hvor "seige" de små er ;-)

Håper det kan fungere for dere også!

Skrevet

for mange svar:) Tar gjerne imot flere tips

Skrevet

ville ikke gitt vann selv , hva om de setter i halsen og dere sover godt!!...uff nei det hadde ikke vi turd, står forresten av barn ikke skal drikke uten tilsyn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...