Frøken Freken Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Ja - jeg er hekta på dib. Dere har sikkert lagt merke til nicket mitt, særlig i forbindelse med mme-tråder. Og jeg er så enormt takknemlig for all støtte og gode råd jeg har fått her! Håper også at jeg kan ha bidratt med noe. Men så dukker de opp da, disse Ferber-diskusjonene, eller kommentarer om at HI må være "stokk dum" som spør sitt spørsmål. Alle vi har felles at vi har småbarn, det er fantastisk og utviklende, av og til engster vi oss, blir litt skrullete. Ingen grunn til å slenge nedlatende kommentarer til hverandre. Vil med dette oppfordre alle til å tenke seg om før en kommer med kritikk til andre, selv har jeg ikke vært utsatt for det - men jeg ser for meg at jeg hadde blitt ganske såret om jeg hadde blitt beskyldt for å være en dårlig mor. Har en ikke noe fornuftig å komme med kan man holde kjeft, syns jeg. Saklig argumentasjon er noe helt annet. Takk for oppmerksomheten, alle flotte mødre!
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Helt enig med deg. Det er et forum hvor man burde kunne spørre om hva som helst uten å bli halshogd. Er også helt hektet.... vurderer avvenning. :-) Problemet er at jeg også er avhengig av babyverden forum... Får jeg egentlig gjort noe annet..hehe...
Frøken Freken Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 gud - babyverden forum - der har ikke jeg vært enda... Da den tråden vedrørende førstegangs som syntes det var travelt med ett barn, mens man engentlig ikke kan klage før man har to eller ti, ble startet, visste jeg jo hvorfor jeg har det travelt selv med en. Jeg må jo lese alle kommentarer og innlegg på dib. Er dere klar over hvor mye tid det tar?
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 hehe.. veldig bra. Ja hvordan i all verden skal man få tid til flere barn når man er på DIB.... grunn til ikke å få flere barn... ;-) Det tar sinnsykt mye tid, og jeg har laptopen ståendes hele dagen åpen på kjøkkenbordet. Lillegutt er veldig flink til å leke alene på gulvet og da sitter den grusomme morens hans på nett.... Nei, seriøst, jeg trenger avvenning.
Lillepusen-78 Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Hehe... Har det travelt jeg også, selv med ett barn.... Forøvrig helt enig i innlegget ditt :-)
Hermione_77 Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Enig med deg Frøken Freken. Jeg er forøvrig også hektet på dib og bør definitivt trappe ned. Babyen prioriteres selvfølgelig først, deretter dib. Husarbeid vet jeg ikke hva er lengre... Og jeg hadde da hatt god tid til å få gjort det, siden lillegutt sover fra 14-17. Men jeg må jo nesten holde meg oppdatert om hva som skjer på dib...
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Jeg må også tillegge at gullet selvfølgelig prioriteres først, han går ikke for lut og kaldt vann fordi jeg er hektet på DIB.
husmus &2 Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 OK, jeg føler meg ekstremt truffet, og bør vel innrømme for meg selv (da det åpenbart er klart for alle her allerede) at jeg er seriøst avhengig av dib. Laptopen er alltid åpen og står ved siden av meg på sofaen hvor jeg tibringer forbasket mye tid synes jeg selv. Jeg må innrømme jeg ble opprømt av å høre at det finnes også et annet forum. heh. Men i all seriøsitet, jeg er helt enig med poenget i innlegget ditt FF. Det er nok fristende å være uenig med folk når man kan skjule seg bak et nick, men vi er en gjeng med hormonelle første og flergangsmødre som alle prøver å gjøre vårt beste for våre barn. Vi er her for å pludre, og lese og lære litt om hvordan vi kan gjøre vår egen hverdag med våre barn bedre og samtidig hjelpe andre med det samme. Det er ikke stedet for å slenge dritt til andre. Har du en dårlig dag får du heller ta det ut på en annen måte.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 PS. Babyverden forum er sånn koselig sted hvor alle bare er venner og forteller om dagligdagse ting, ingen som kritiserer noen. :-D Jeg ble lurt inn der, og kommer meg ikke ut igjen. (mars forum) Men skal ikke friste mer... hold dere til ett forum.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 hehe, lider nok av lettere dib- avhengighet jeg også... Begynte så forsiktig m noen få innlegg på 1.tri forumet på bim, utover 2. trimester bare fortsatte d, jeg var blitt hekta og bitt av bim- basillen, før d hele endte m timesvis foran pc'en daglig i 3. tri, da jeg følte tiden nesten sto stille og jeg hadde MANGE timer å slå ihjel... Med fødselen vel overstått, trodde jeg at jeg hadde gjort meg ferdig m denslags tidstyveri, men den gang ei, jeg oppdaga at d fantes noe som het din baby, og dermed var jeg på kjøret igjen.. Når d er sagt, sitter jeg bare på dib når snuppa sover, eller jeg pumper meg eller sitter m henne ved senga sånn som nå, aldri når hun er våken, da får hun all min oppmerksomhet, nesten da ihvertfall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå