Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres baby på ca 10 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer light, dvs jeg gir som oftest en flaske mme til kvelden (70-80ml). Synes jeg ammer så ofte i forhold til mange innlegg jeg ser her inne, med den flasken med mme er jeg nok oppe i 10 ganger i døgnet, litt varierende ut fra hvor mye hun sover på dagtid.. Kan dette bety at jeg har lite melk eller er det bare en dum uvane jeg har å legge henne til når hun virker urolig? Hun spiser mye oftere på kveldstid enn på dagen og er oppe stortsett 1 gang, max 2, hver natt.. Går det an å få litt lenger intervaller og at hun heller spiser mer hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen min er 9 uker. Jeg ammer veldig ofte, særlig på kvelden. Jeg ammer helt sikkert 10 ganger daglig, kanskje mer. Jeg legger han til puppen når han er urolig og jeg ikke klarer å roe han på annet vis. Som regel ammer jeg han ganske sjelden på natta, kanskje 2-3 ganger. Men i natt lå han til puppen hele tida. Må ha vært økedøgn.

Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å amme ofte? Jeg har et barn fra før og da ammet jeg like mye. Jeg har tydeligvis unger som liker puppen.

Selv har jeg ikke lite melk. Det flommer over. Og ungen min har også gått veldig mye opp i vekt, så det er tydelig at han får nok mat. Jeg tror bare noen unger er ekstra glad i mat...

Skrevet

Er ikke noe problem i å amme ofte, men det gjør at jeg lurer på om hun får i seg nok mat siden hun tilsynelatende blir sulten igjen veldig fort..Også virker det som om så mange gir mat hver 3.time, det går ikke her i gården ;) Men hun har lagt fint på seg hele veien og er stort sett blid og fornøyd så kanskje hun rett og slett bare er veldig glad i mat/puppen :) Jeg hadde masse melk de første ukene også "roet" det seg etter det..

Skrevet

Snuppa er 9 1/2 uke og jeg ammer sikkert mer enn 10 ganger om dagen. Alltid hyppiere på kvelden og hun sovner med puppen. Ammer og 1 eller 2 ganger om natten. Syns det er greit at hun spiser ofte,selv om det hadde vært greit hvis hun spiste og at det var 3 timer til neste gang (hadde følt meg litt friere). Snuppa ligger langt over kurven ang vekt så jeg er ikke redd for at hun får lite.

Syns faktisk det bare blir koseligere og koseligere å amme,selv om jeg trenger at hun tar flaske (har begynt oppkjøring til vårsesong)...men men...

Skrevet

hvis du lurer på om hun får i seg nok mat må du veie henne regelmessig på helsestasjonen. vi veier lillegutt på snart 11 uker stort sett hver uke. jeg ammer med 1,5-3 timers mellomrom på dagtid, og 2,5-4 timers mellomrom på natta/morgenen. han legger fint på seg.

Skrevet

Babyen min er 10 uker, og skal ha mat hver 2. time. Jeg synes egentlig det er veldig siltsomt, for jeg blir veldig bundet til ham. Rekker ikke dra noen steder, for innen jeg har gjort meg i stand så er det så kort tid til neste måltid at jeg må bli hjemme :\

Hadde egentlig håpet at dette var noe som skulle gå seg litt til etter hvert, men det virker nesten som om det vil vare en stund ...

Skrevet

Her får lillemann mat ca hver 3. time hele dagen. Får mat siste gang ca 21.30, og i seng 22. Han våkner som regel for litt påfyll før 24 en gang (spiser ikke så mye), og så sover han videre til 4-5 tiden. Dette blir 6-7 måltider i døgnet. Han er 9 uker

Skrevet

Gutten min blir 11 uker i morgen, og jeg har ammet hver andre time siden han kom til. De siste par ukene har han hoppet over noen màltid pà natta, sà da fàr han som regel mat 23.00, og sover helt til 04.30! Det er herlig!! Deretter er det mat hver andre time frem til kvelden... Da kan han spise oftere.

Jeg synes det kan vaere litt slitsomt enkelte ganger... Jeg fàr overhodet ikke noe tid for meg selv, alt mà skje raskt og effektivt, siden han trenger meg. Da tenker jeg spesielt pà kvelden... Nà har vi ogsà hatt urolige kvelder med MYE gràting pga. vaksinen han fikk, og da blir man jo litt ekstra sliten...

Jeg har gitt han mme pà kvelden noen ganger, men synes egentlig ikke det hjelper stort. Virker som at han vil die sà ofte pga. kosen sin skyld, sà da sà :-) Men de blir da raskt store, dette er bare forbigàende, og jeg fàr bare kose meg med han og amminga sà lenge det varer :-)

Skrevet

På fm sover han mye, da blir det ca hver 3-4 time mens på em/kvelden så blir han fort urolig hvis han ikke får mat hver-2 hver time. På natta får han mat 1 gang i 5 tiden (i natt hoppet han dokk over nattmåltidet og sov i nesten 12 timer)

Skrevet

Jeg fullammer forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...