Gå til innhold

Tørre flekker på kroppen til babyen- Neurodermitis??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har enkelte steder på kroppen tørre flekker som ikke går bort -

smører med A-krem og en til jeg fikk anbefalt på apotek men ingenting hjelper... flere som kjenner til dette? Kan det være hudsykdom? Litt bekymret her- håper ikke det er eksem eller neurodermitis???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei :-)

Neida, jeg tror ikke det er en hudsykdom. Jenta mi hadde det samme, og det var det legen kalte "barneeksem". Vi smurte mye, men det gav seg ikke. Så fikk vi beskjed om å bruke Mildison (kjøpes på apotek uten resept), og smurte dette på flekkene om kvelden. Et tynt lag.

I tillegg skifta jeg skyllemiddel til tøyet vårt, og bader henne ikke for ofte. Nå er det borte :)

Skrevet

Hei angelwings... tuen takk - det var godt å høre- da skal jeg kanksje bruke kun neutral vaskemiddel og skyllemiddel,....?!? skal prøve Mildison! Bader hun kun 1-2 ganger i uka.hvor gammel er jent di nå? Mi blir 6 mmd til tirsdag:-)

Skrevet

Hei igjen :)

Jenta mi er 8 mnd. Vi bruker også Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. I tillegg trenger man bare en knøttliten dose av begge når man vasker barnetøy siden det er ganske konsentrert :-)

Prøv Mildison du, men kanskje ta en prat med helsesøster eller lege først? Sånn i tilfelle bare. Det som også hjalp var å ha en del babyolje i badevannet hennes så hun var "oljete" etter bad. Så fikk hun ligge å lufttørke litt.

Og en ting til.. ikke bruk Natusan produkter til bading, de er stappefull av parfyme osv selv om det visstnok skal være skånsomme produkter.. :(

Skrevet

okay. da skal jeg prøve på det. tusen takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...