Gå til innhold

Skal jeg velge Emmaljunga City Cross eller Brio Happy?

Anbefalte innlegg

Ønsker en kombivogn med litt god plass i hardbagen da jeg får litt stor baby til neste vinter. Bor i tillegg på østlandet, så må ha en vogn som er solid, lun og god å trille på snø. Samtidig ønsker jeg den lettest mulig, 4 hjul og ikke svingbare forhjul. Den skal i tillegg til å brukes på byturer, også brukes på tur på eks grusveg. Står nå mellom Emmaljunga City Cross og Brio Happy (med det vanlige teleskop-understellet med off-roaddekk). Noen som har gode argumenter for at jeg skal velge den ene istedet for den andre??

Fortsetter under...

jeg har cc og er veldig fornøyd, valgte den fordi den er så lett. hadde sport combi før.

jeg hadde tatt den av dem som var lettest. jeg er 160 og størrelsen på cc passer godt til meg. synes heller ikke det er noen forskjell på å trille på lufthjulene til emm og de punkteringsfrie. har og hørt flere skryte av at emm har de beste punkteringsfrie barnevogndekkene. jeg har hund og går mye tur på gangstier, i skogen osv, så jeg er en aktiv vognbruker ; ) cc manøvrerer jeg lett med en hånd over fortauskanter og inne i butikker.................

Jeg har ingen av vognene, men jeg ville valgt citycross. Den er jo tre kilo lettere og det synes jeg er en del!

Jeg ssynes happy er litt finere og renere i design som bagvogn, men city crossen er mye finere og ikke minst lettere som sportsvogn.

Citycrossen sin bag er 75x33, mens happy er litt mindre med sine 74x32. Tror citycrossen også blir lit mindre sammenlagt.

Jeg har flere vogner, bla annet Happy. Den er veldig god å trille, enkel å slå sammen, solid og trygg. Minuset er at bagen er liten. Barnet mitt vokste fort ut av baggen og med en odenwalder lammy ble det ekstra dårlig med plass. Løsningen ble å kjøpe en ekstra vognmadrass og benytte sportsdelen med vognposen. Ei venninne av meg hadde en emmaljunga men vet ikke hvilken type. Hun fikk brukt bagdelen mye lenger enn meg. Bruker happyèn som barnehagevogn i dag og det funker fint. De vil ikke ha 3-hjulinger som sovevogner i bhg, så dersom du vurderer en 3-hjuling så kan det være greit å ha en vogn nr 2 også.

Ikke se bare på kilo og utseende, viktigst er plassen og trillekomforten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...