Gjest Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Vi venter gutt og tar med glede i mot synspunkter og evt. rangering av følgende navn : Sigurd August Alfred Trym Tidemann Brage Gard
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Alfred, August og Trym er flotte navn, resten likte jeg ikke.
prebs Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 1.Sigurd - høyt oppe på min liste, knallflott og ikke så mye brukt. 2.August - også et flott og staselig navn. 3.Trym - veldig koselig 4.Alfred - koselig 5.Tidemann - tøft, men jeg kunne ikke brukt det selv Brage og Gard liker jeg ikke noe særlig.
erteposen + 4 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Sigurd. Klassiske og flott, selv om jeg ofte har problem med guttenavn på s. August. Liker det ikke noe særlig. Litt veikt på en måte, men søtt på smågutter. Alfred. Greit. Trym. For meg blir det et dyrenavn for alle mine marsvin het det. Tidemann. Tøft. Brage. Et bra navn. Gard. Klassisk og fint.
Milletrille Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 1. Syns August er nydelig, bare så dumt det er en måned som heter det... men pytt.. 2. Sigurd 3. Gard 4.Tidemann er veldig uvant og forbinder det jo med tobakk, så ville ikke valgt det. 5. Alfred, Trym og Brage liker jeg ikke.
(Oktober) Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 August Trym Brage De andre liker jeg ikke..
Azora Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 1. Sigurd er et flott navn 2. Alfred De andre har jeg ikke sansen for.
ma-85 Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Sigurd er nydelig! Ellers så er Brage ganske fint. Resten liker jeg ikke noe særlig,
Vipsenmamma Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Sigurd - kjempefint Gard - ok Brage - greit, men poppis her omkring Trym - greit August - tungt Alfred - nei,nei Tidemann - nei,nei,nei
Castho Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Tidemann synes jeg er kjempe stilig og er det jeg liker best av navnene på din liste. Brage er også pent. Det er sterkt og har norrøne røtter. Det er allikevel ikke det mest brukte av navnene fra norrønmytologi og det er ett pluss. Alfred: anderledes men allikevel et flott navn. Tenker litt på Emil i lønneberget. Gard: lite brukt med det er litt tøft. Trym: fint men det er litt for vanlig. Sigurd: ett greit norsk navn. August: er ikke noen fan av ha måneder som navn.
<3tregutter<3 Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 Brage - "mitt navn" (nr 2 heter det) Trym - "min manns navn" (nr 1 heter det) Gard - har tenkt seriøst på dette til nestemann om det skulle bli en gutt til:) Norrøne, trauste, korte, greie og kjempetøffe navn som hverken er for vanlige eller altfor uvanlige! Syns jeg iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå